Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4907 besök totalt |
oki...jag trodde att alla bilar från och med 88 och senare var tvungna att ha katalysator, men att 88:ornas behövde inte fungera samt att katalysatorrenade hade annorlunda motor. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Ja, från årsmodell 88 så hände det något, det håller jag med om. ![]() _________________ -- |
||||
jag har för mig att kat-motorn har lägre komp och bara 217 hästar. _________________ Anders Hansson |
||||
Går det att få i en G50 i en pre -87-bil utan stort jobb med vinkelslip och svets?
Jag menade 911 fram till 964 (964 ingår alltså inte i min definition) när jag skrev gammal 911. Med den avgränsningen så är nog 3.2:an det roligaste och driftsäkraste valet. 3.0 har väl liksom 3.2:an och alla tidigare samma svaga punkt i ventilstyrningarna (till avgasventilerna) 80-tals 11:or tycker jag ser lite tama ut med 15" fuchsar, men 16" bra ut. (om vi bara snackar utseende alltså) På en räserbil kan nog 8"+7"x15" funka om den är hyggligt lätt och inte alltför mkt motor. 250 hk ur en 3.2:a ska väl inte vara några konstigheter, men det är ju som sagt inte orginal. Som ni skriver så känns det som en högriskbil på så vis att en kanske inte är vad den utges för att vara. Men till rätt peng så kan den såklart vara intressant ändå (kanske 120 kkr) _________________ Pär Hylander |
||||
Att metaren är backad kan man nog förutsätta, stolarna var ganska slitna men dom hadde jag tänkt byta.
Börjar bli mer och mer skeptisk, det som gjorde mig intresserad från början var motorn 250Hk om det var en 3,6L fast det kanske inte är någon fördel? Problem med växellåda och övriga drivlinan vid hårdkörning om lådan inte är bytt. Det är kanke bättre att satsa på ett på börjat projekt. _________________ Christian Eriksson |
||||
Såvitt jag vet så är problemet att: 1. lådan tar i torsionsröret då den är fysiskt längre så det handlar om att antigen kapa kopplingskåpan eller konvertera till coilovers. 2. Kopplingen/kopplingsstället måste byggas om från vajermanovrerad till hydraulisk _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Eller så stick ner till tyskland och hämta en bil själv, det är inte så svårt. Om du inte har tid kan jag hjälpa dig. Prisskillnaden är inte så stor mot här hemma i Sverige men det är ett större utbud. _________________ Anders Hansson |
||||
Det är möjligt att miltalet stämmer men jag är ändå tveksam. Men som sagt det skulle vara intressant att se bilen. |
||||
Min erfarenhet är att det är i stort sätt aldrig lönt att köpa en sådan bil från bilförsäljare, bortsett från kanske generalagent/märkesåterförsäljare. Dom oberoende lirare är alltid ute efter att tjäna snabba pengar, så man råkar i stort sätt aldrig för "positiva överaskningar".
Jag skulle skippa denna bil helt och hållet eller erbjuda ett riktigt lågt bud. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Jag kanske är optimist men det kan vara så att bilen plockats hem av en entusiast som sedan av någon icke-skum anledning är tvungen/beslutar sig för att göra sig av med bilen. Men alla klockor ringer definitivt.. Å andra sidan så är en av de bästa bilarna jag haft en nyimport-Porsche utan servicebok och definitivt skruvad mätare samt reparationsspår av att den blivit smälld både fram och bak. Gick som en dröm och strulade aldrig, förutom när jag totalsmällde den men det var ju knappast bilens fel. _________________ Anders Hansson |
||||
Hehe...jag förstår vad du menar, min gamla 911 Turbo var tyskimport som pissade olja, laddade för mycket och hade 24000 mil på mätaren.
Men skillnaden var att jag gjorde det klart för dåvarande ägaren att bilen var ett vrak och gav ett bud därefter. Att oljeproblemet senare visade sig vara ett oljekontakt på baksidan av motorn och att laddtryckproblemet åtgärdades med en beggad wastegate för 2000:- är dock en annan femma. ![]() (Jag har iofs. såsat in mer pengar än så i den så i slutändan kostade den lika mycket som en skaplig Turbo skulle kosta, dock kändes det ganska bra med nya prylar. Jag lärde mig en del i processen så nästa gång hoppas jag att det går ännu bättre) _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
1) Det byggdes även 22 RS bilar under 1984 som kallades 911 SC RS med en effekt på 255 hk om jag inte missminner mig. 2) 993RS byggdes som årsmodell 1995-1996. Tävlingsbilarna under 95 och de flesta gatbilar som 96 års modell. _________________ Jonas |
||||
Nej, det är ingen av dom 22. Så här ska det se ut: http://www.carclassic.com/html/BX33.htm ![]() _________________ -- |
||||
Min '88 har inte, och har heller aldrig haft, katalysator. F-n ta mig om jag får för mig att skruva dit någon i framtiden...
Däremot måste alla '88 som har kat från fabrik ha burken kvar men samma avgaskrav gäller som för bilar utan kat. Innan '88 kan man plocka bort burken helt om man vill och efter '88 måste den både sitta på plats och fungera. Kolla upp bilen ordentligt (d v s låna hem och kör till en verkstad och "kryp omkring i den"). Skulle försäljaren vägra detta - välj en annan bil. Är han/hon "rädd om bilen" går det ju alltid att följa med... _________________ Min "föredetting": ![]() |
||||
Titta på denhär bilen istället
![]() http://www.pcsracing.nu/debatt/detal En kompis till mej som säljer en vit-84a med nyrenoverad motor o låda samt diffbroms och annat "lull lull" _________________ Andreas Zolnir |
||||
otroligt vad kunniga Ni är, jag har också funderingar på att skaffa mig en Carrera, är det stor skillnad på att köra fyrhjulsdrift mot bak på bana? Funderar på en 996:a -98.
Någon som vet någon mindre banpreppad bil men fortfarande besiktningsbar? Behöver inte vara en 996:a. Mvh Lommen |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4907 besök totalt |