Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1635 besök totalt |
Honda NSX
Jag måste nog erkänna att det finns en nerv inom mig som gillar vissa japanska bilar. Fick det bekräftat nu i vilket fall... NSX:en ska ju vara välbalanserad och är säkert en trevlig bekantskap på bana. Spana in scoopet för motorn. ![]() http://www.pansx.com/ ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Det finns många modifierade NSX:er och värre kommer det bli iom prisbilden.
Bilen på bilden är enligt mig den typiska riskokaren med knepig vinge bak. Scoopet är inte 100% ris då bilen fått en/två turbos. Värt att notera är original bromsar med "500+" HP. Personligen tycker jag att den rena linjen som gör designen. Enkelt och funktionellt. ![]() 2002 fotad av en entusiast. ![]() Design från 90-talet. http://user.tninet.se/~zgj171k/rejsa/nsxr.wmv Filmsnutt på 2002 NSX-R _________________ /Klas Pihl |
||
Vilken skönhet. Troligtvis den enda modellen där "pop up-lysen"är riktigt snyggt.
Den nya nsx type-r satte tydligen en riktigt respektingivande tid i Top Gear för ett tag sedan. Har för mig att den satte liknande tider som bla Aston Martin. ![]() mvh martin _________________ Martin Elmeskog |
||
Du kan köpa en helt ny NSX -03 hos Magnussons bil i Surte.
Pris : 890 000kr NSX har bevisat sin duglighet mer än en gång. Läs topicen om Car of the year med EVo Magazine. För närvarande finns det inte mycket som kan mäta sig med en NSX Type R. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Honda ska ju nyligen ha byggt nån slags kopia av Ringen hemma i Japan. Kanske den? Den ser ju rätt nyanlagd ut på filmen, vilket borde stämma. Nån som känner igen något parti (kolla inte på omgivningarna, Japaner är ju bra på att kopiera, men så långt att dom gör ett eget Nurburg med gasthaus och allt låter väl lite väl bra) ? JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
den satte bra mycket bättre tid än vanquishen (som inte imponerade så värst visserligen men). _________________ Pontus Fyhr |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1635 besök totalt |