Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 166 besök senaste veckan (29645 totalt) |
"På vägen hem i går insåg jag vad som är denna bilens optimala miljö, bra och kurviga småvägar någon timme innan solen går ner, där briljerar den
![]() Det är ju egentligen ett väldigt bra betyg på en bil! ![]() _________________ Johan B |
||||
Trevligt med Porsche video, och ljud.
Jag tittade mycket på annonser på 911or innan jag köpte 635an. Tyckte det var jobbigt att 911an var ca. 100'000 dyrare. Hade länge en sparad annons på en 911 Turbo för 127'000:- Som jag inte köpte. Istället köpte jag min rostburk till 635a för 25'300:- Det har runnit en del vatten under broarna sen 2003 ![]() _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
Re:
Den turbon hade du kunnat gjort en miljon på. Har också hoppat över liknande affärer, tyvärr. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
Så är det, just den åkturen hem från Vårgårda via Vänga-Bredared-Sandhult-Viared-Seglora-Kinna var magisk, ytterst lite trafik, lagom varmt, avslappnad stämning ( hade kört av mig allt adrenalin i konbanan ), där och då var 911:an perfekt ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Re:
Äh, enda att vara bitter över är att vissa bilar blivit ouppnåeliga, tåget har gått så att säga. Det blir varken en -80 tals Porsche 911 eller Citroën CV2 för mig någon gång. Priserna matchar helt enkelt inte vad man får. (I mitt tycke) Janne, vägvalet låter som samma vi åkte hem från Kulturen förrförra sommaren. Jag pyste och frustade i 635an bakom din Mustang, och din kompis gungade betänkligt i sin mjuka Merca ![]() _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
Re:
Helt enig, en 911:a är inte värd de astronomiska priser som begärs nuförtiden. Japp, vi körde Viared-Seglora-Kinna vid det tillfället och det kan finnas en liten fördel för mig.. ![]() Nästa konbana är den 8 augusti, det hade varit väldigt roligt att se 635:an in action ![]() ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Jag ser 635an som en Sumobrottare, kraft och attack finns i överflöd.
Men tyngden är en nackdel, och uthålligheten kanske inte finns för att ta sig an 400m häcklöping ![]() Det vore trevligt att höra dina tankar om egenskaperna bakom ratten, ett möte på semestern kanske ? _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
Re:
Det ska vi absolut, det finns ju många fina vägar neråt dina trakter ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Originalstolarna var ganska sunkiga, klädseln sprucken och förarstolen är nersutten till den milda grad att en dålig brassestol är bekvämare. Kombinationen stol och mina ryggproblem har gjort att jag har behövt rullade handdukar och annat som mellanlägg för att klara mig hyggligt.
Lägligt nog hade en kompis ( tack Anders ![]() Såklart passade de inte rakt av men det var inget problem, snarast en bra sak. Då kunde jag bygga fästena precis som jag ville med höjd och lutning som passar mig, men det behövdes någon testrunda innan jag hittade rätt. Skillnaden är som natt och dag, ryggen skriker inte, jag har sidostöd och att gå från svettdrivande plast/fuskläder/eller vad det nu är, till behagligt tyg är underbart. Återigen så visar det sig att förarinterfacet är grymt viktigt för hur man upplever bilen, sitter man illa och ratt/pedaler/växelspak inte stämmer så blir bilen inte trevlig att köra. ![]() ![]() Nu är passagerarstolen också på väg in, hoppas A blir nöjd med sin sida. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Härligt Janne, att sitta still och bekvämt i en bra position gör underverk för upplevelsen!
/C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 166 besök senaste veckan (29645 totalt) |