Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
436 besök totalt |
Opel Servo pump lägger av
Jag har monterat en Astra pump ifrån 2002 tillsammans med orginal styrväxel i min race Alfa. Nu när jag körde i helgen så lägger den av i vissa snabba kurvor för att sedan funka igen. Jag har även monterat ett oljekyl på retur ledningen. Nån som har nån ide på vad det kan bero på ? / Kristoffer _________________ Kristoffer Edström Hunnebostrand Alfa 75 TURBO -87 |
Jag hade samma bekymmer på min racealfa 75 med opel corsa c servo på rattstången. I mitt fall försvann felet först efter stänga av/på elservot. Jag misstänker det var eftermarknads styrningen alternativt elförsörjningen till servot som är för klent. El-servo drar uppåt 30-40A i ibland...
byte från minibatteri till fullstort + kraftigare kablar till servot löste det till 90%. kolla med ola marklund som kör min bil numera. Han var också på Rudskogen i helgen. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
Finns det någon styrning till pumpen, kanske den har någon inbyggd failsafe för temperatur, etc ?
och hur är elmatningen dimensionerad? _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
Vet inte om det finns nån inbyggd failsafe.
Den är bara kopplad till + och -. Matningen är orginal, säkrad till 80a. Jag har hittat ett glapp i jorden, det ska jag fixa, vet inte om det är bara de eller om det är nått mer fel. / Kristoffer _________________ Kristoffer Edström Hunnebostrand Alfa 75 TURBO -87 |
Den astrapumpen är rätt dum. Den har två hastigheter den kan pumpa i men annars är det bara plus, minus och sen är det en in till som ska ha styrning (osäker om det var jord eller +12V men har för mig +12V) . Så om du identiferat en dålig jord är det en starkt misstänk bov.
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
436 besök totalt |