| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Hillclimbvideo med openwheelers och Touringbilar!
|
5727 besök totalt |
|
En gång i tiden (80-talet) kördes det även back-SM här i Åre. Start på torget och målgång vid Fjällgården. Numera är vägen till Fjällgården ombyggd så det går inte lika fort längre, men på den tiden var ju Grupp-B monstren med, ojojoj...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Jag lyfter lite i en gammal tråd.
Jag har funderat lite på vad det egentligen var jag såg när jag fick följa med min far i mitten/slutet på åttiotalet och kika på Back-SM som gick bl.a. här i stan. Jag har kommit fram till att jag nog trots allt fick se alla de riktiga gamla fräcka grupp B-bilarna såsom Audi S1, MG Metro, Ford RS200 och dedär. Kan det verkligen stämma? Är det någon som har mer information och bilder från dessa tävlingar tro?! _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Hillclimbing in Sweden?? That's like skiing in Egypt
_________________ Porsche 993 Carrera 4 |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Har lagt upp lite bilder och filmer från backtävling i Sundsvall förra sommaren.
Tyvärr så ligger dom på min ftp så ni måste logga in för att se dom. Bara att skriva in addressen i explorer. ftp://213.115.117.213/ user: rejsa pass: rejsa |
||||
De kördes framförallt inom rallycrossen i några år till och backtävlingar körs med rallycrossreglementet. Fick köras 2 år till på rallyraids om jag inte minns fel. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Underbar attack!!
http://ahvideoconcept.free.fr/Clips/ http://www.videoconcept.com/Clips/04 Formelbil på liten bergväg...
Ser ut att vara gamla F3000-bilar de kör med, men jag skulle nog aldrig våga kör dem så där...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Bilder o videos
Hillclimbvideo med openwheelers och Touringbilar!
|
5727 besök totalt |