Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 7277 besök totalt |
Det vet jag flera som gör, kör bana med Corrado alltså. ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Nope! Andersson åkte Kadett och vann, byggde Calibra och blev klart efter... För tung. |
||||
Måste bara skryta lite, jag körde Superstage på 1,40,62 med omegan, 204 hk, tjänstevikt 1500+ kg. När det var OSCs tur så var det ingen Calibra som var snabbare. Det hade säkert gått att köra fortare med min familjesedan, begränsningen sitter i chauffören.
![]() Ett av målen med Rekorden är att komma under den tiden, vilket inte borde vara omöjligt. Den väger ju 500 kg mindre och får troligen samma effekt. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Åkte bana med min förra året och tyngden märks av ut ur kurvor när man ska gasa men de ligger grymt bra i kurvorna då de har låg tyngdpunkt, jag hade min sänkt 45mm och original dämpare med 18" däck (hårda hancook) och åkte fortare i kurvorna än en kompis med EVo 1 med r-däck.
Låg och tampades med en 328 -96 och han var precis i baken hela tiden på rakorna så e36 är bra kompromisser... tyvärr så hade jag problem med laddtrycket. Calibrana former är ju fina men innuti så är det ju som en VAZ ifrån 72 eller nått... ![]() _________________ Pär Moberg |
||||
Hade tidigare rätt långtgående planer på att bygga en RWD budgetracer på ett Calibrachassie.
Efter mycket gnatande så framkom det dock att både bottenplattan, hjulupphängningarna och karossen som sådan skulle ha behövts förstärkas ganska omfattande för att kunna få något så när bra hållbarhet OCH vridstyvhet. La ner planerna då bilen i mina ögon skulle ha blivit för tung m full bur, förstärkingar osv. Gillar man däremot karossen och vill göra ett sådant projekt, så har jag en hel del info kring detta och kan bistå med diverse tips. _________________ Mvh // Niklas L |
||||
I denna tråden finns det lite info om bilen https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Kristian Elisson |
||||
Tack Tord för dina bilder. Måste medge att en förare som är mycket yngre än jag är
kan prestera mycket med vår Calibra. Men så länge vi tycker det är kul att träffas och vara med på SLC racingen så är vi nöjda med det _________________ Lars Malmros |
||||
http://home.t-online.de/home/noblema
Kolla länken och njut av motorsången _________________ Lars Malmros |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 7277 besök totalt |