Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2 besök senaste veckan (1518 totalt) |
Mazda Mx-5 Original Miata Cup-bil från Schweiz. Bilen modifierades direkt efter tillverkning för den schweiziska Mx-5 Cup-serien, som 1998 tävlade i Italien, Belgien och Schweiz. Denna Mx-5 har därför bara kört 2 700 mil och är helt rostfri! Bilen tävlade framgångsrikt i Schweiz och såldes till mig i Danmark år 2000. Här tävlade jag i MSCC
klubbmästerskap fram till cirka 2003, då den såldes till en svensk. För ungefär sex år sedan köpte jag tillbaka bilen via omvägar och har sedan dess intensivt utvecklat den - en fascinerande resa med många högkvalitativa komponenter installerade. Nu är det dags för mig att prova en annan bil, och min älskade pärla ska vidare till nästa lyckliga ägare. Bilen har för närvarande en mindre skada på vänster bakskärm efter en kollision på Falkenberg i maj, men inget allvarligt. Motorn har lite dålig kompression, och en extra motor kan inkluderas för optimal prestanda. Bilen är just nu inställd för att köras på E85, men det är mycket enkelt att konfigurera om den för att använda vanlig bensin - jag har en map för detta redo. Bilen säljs som den är, utan garanti. Om önskas, kan en stor mängd delar inkluderas i affären, men dessa kommer även att säljas separat och kommer att försvinna över tid, så skynda dig för att få det bästa erbjudandet. Bilen har tidigare varit registrerad i Sverige, och alla fönster är märkta/graverade. Den befinner sig för närvarande i Danmark, norr om Köpenhamn, men kan levereras i Skåne om så önskas. Mx-5 Miata 1998 Specifikationer: - Mätarställning: Cirka 2700 mil - Willwood big brake kit fram med AP skivor - 6-växlad växellåda - ABS - Fullbur med dörrstänger bygd for Mx-5 CUP serien - Förstärkt differentialhus med 4.1 ratio och helt nytt KAAZ LSD (fräsch olja medföljer) - Nästan nya Meister R Club Race stötdämpare med 12/7 kg fjädrar - Helt nya tubulära bärarmar bak och nya camper-bärarmar fram - Förlängda Bauer-bärlänkar for max camber - Racing Beat bästa krängningsstabilisatorer fram och bak - Racing Beat Carbon kalluftintag och extraktorgrenrör - Nya Coil on plugs på motorn, Willwood Big Brake-setup med AP-skivor - IRL short shifter - ME442 motorstyrning - Dave Fab Jacking bar och luftpanel fram - Stålförstärkta bromsslangar - HAWK DTC 60/DTC 30 bromsbelägg - IL Motorsport aluminiumkylare, justerbara länkarmar, special ducktail - SkidNation Coolant reroute, - Elektronisk huvudströmbrytare in- och utvändigt (Carteck) - CANchecked Multi Function Display MFA GEN2.0 for Mazda MX-5, - Sparco CORSA säte - Snap-off rattfunktion - Sparco suede deep dish ratt (helt ny) - Justerbar front splitter - Singular Motorsports Hood Louvers Vid seriöst intresse kan jag skicka alla tänkbara bilder på bilen. Pris: 100 000 Dkr. För denna unika bil. Kontakt: stefan@winquist.dk +45 2224 1200 ![]() _________________ Stefan Winquist |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2 besök senaste veckan (1518 totalt) |