Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (21269 totalt) |
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
Rattar
Tänkte jag skulle bli av med spakarna Bakom ratten. Så knappar på ratten behövs och gärna utan sladd. Så jag beställde ett 10kanals Canbus kit från Blinkstop. Tyvärr blev det fel först då dem råkade skickade ett 8kanals easyfit istället. Och det har helt klart blivit bökigare att handla från Storbritannien sedan Brexit. Men nu ligger ett 10kanals kit hör hemma och jag ska bara försöka få tillbaka lite tillpengar. Otto P9 knappar inhandlades och en kolfiberbit från easycomposites som sedan frästes för att passa lite bättre. Jag har även en önskan om en riktig växellåda framöver så plats för paddlar gjordes och jag nyttjar bara 8kanaler till övrigt. ![]() _________________ Rasmus Hallberg |
Snyggt.
Hur funkar canbuskittet? Via radio/blåtand och batteri eller har du i alla fall 4 sladdar till ratten? _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
Inga sladdar till ratten. Kommunikation sker via RF. Transmittern strömförsörjs via ett standard CR2 litium batteri. Blinkstop hävdar 5års garanti på batteritiden. Sen är det varningsindikering på transmittern så att man ser batteristatus.
Transmittern har jag satt på baksidan av kolfiberplattan. Ska fixa en lite snyggare lösning på fastsättning än strips bara. ![]() ![]() Kommer inte ihåg svarstiderna rikigt. Men vill minas att deras solidstate variant låg på 10ms och Canbus varianten 100ms. _________________ Rasmus Hallberg |
Dags för en uppdatering. Har hänt en del sen senast.
ADU 7 Dash och centerkonsol har monterats. I Centerkonsolen har en keypad från Ecumaster installerats. ![]() Dörrsidor i kolfiber har monterats. kommer från Fiberlab. ![]() Ute och luftas. ![]() Sedan har jag bestämt mig för att regga om bilen även med S54 och dem andra ändringarna. För att genomföra detta kommer bilen att köras på E85 ett tag framöver. Så det blev en runda till PSI motor i Ängeholm för att mappa om för E85. Samma effekt som på 98 vilket var förhoppningen. ( Den gav 317whp hos PPF på 98 förra våren ). Nu 360hk men med 20grader varmare luft hos PSI. ![]() ![]() Även hjulinställning har utförts. En Superstage ör bokad den 5/8 vilket ska bli kul. Bilen har varit ett projekt alldeles för länge. _________________ Rasmus Hallberg |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (21269 totalt) |