Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 3.0 -94
<<   1, 2, 3, 4
11 besök idag (21952 totalt)
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016
Inlägg: 422



Riktigt fint bygge

_________________
Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8074



Svinsnyggt!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1954



Ruskigt snyggt bygge! thumbs up
Börjar suga lite i E36 M3 tarmen igen.........

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Rasmus.H
Kalmar
Här sen Dec 2007
Inlägg: 180


Trådstartare
Rattar

Tänkte jag skulle bli av med spakarna Bakom ratten. Så knappar på ratten behövs och gärna utan sladd. Så jag beställde ett 10kanals Canbus kit från Blinkstop. Tyvärr blev det fel först då dem råkade skickade ett 8kanals easyfit istället. Och det har helt klart blivit bökigare att handla från Storbritannien sedan Brexit. Men nu ligger ett 10kanals kit hör hemma och jag ska bara försöka få tillbaka lite tillpengar.

Otto P9 knappar inhandlades och en kolfiberbit från easycomposites som sedan frästes för att passa lite bättre.

Jag har även en önskan om en riktig växellåda framöver så plats för paddlar gjordes och jag nyttjar bara 8kanaler till övrigt.



_________________
Rasmus Hallberg
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4928



Snyggt.
Hur funkar canbuskittet? Via radio/blåtand och batteri eller har du i alla fall 4 sladdar till ratten?

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Rasmus.H
Kalmar
Här sen Dec 2007
Inlägg: 180


Trådstartare
Inga sladdar till ratten. Kommunikation sker via RF. Transmittern strömförsörjs via ett standard CR2 litium batteri. Blinkstop hävdar 5års garanti på batteritiden. Sen är det varningsindikering på transmittern så att man ser batteristatus.

Transmittern har jag satt på baksidan av kolfiberplattan. Ska fixa en lite snyggare lösning på fastsättning än strips bara.



Kommer inte ihåg svarstiderna rikigt. Men vill minas att deras solidstate variant låg på 10ms och Canbus varianten 100ms.

_________________
Rasmus Hallberg
Citera
Rasmus.H
Kalmar
Här sen Dec 2007
Inlägg: 180


Trådstartare
Dags för en uppdatering. Har hänt en del sen senast.

ADU 7 Dash och centerkonsol har monterats. I Centerkonsolen har en keypad från Ecumaster installerats.


Dörrsidor i kolfiber har monterats. kommer från Fiberlab.


Ute och luftas.


Sedan har jag bestämt mig för att regga om bilen även med S54 och dem andra ändringarna. För att genomföra detta kommer bilen att köras på E85 ett tag framöver. Så det blev en runda till PSI motor i Ängeholm för att mappa om för E85. Samma effekt som på 98 vilket var förhoppningen. ( Den gav 317whp hos PPF på 98 förra våren ). Nu 360hk men med 20grader varmare luft hos PSI.



Även hjulinställning har utförts. En Superstage ör bokad den 5/8 vilket ska bli kul. Bilen har varit ett projekt alldeles för länge.

_________________
Rasmus Hallberg
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8074



Grattis, riktigt snyggt jobbat!

Mvh Erik Wedlund

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Rasmus.H
Kalmar
Här sen Dec 2007
Inlägg: 180


Trådstartare
Ny växellåda

Svårt att hitta tid. I år blev det ingen körning alls på grund av jobb och andra projekt här hemma. Men nästa år ska det köras.

Ny växellåda införskaffad. Växellådan är på plats. Men ett nytt fäste och en ny kardan behövs. Slutade med att jag köpte en 6-växlad låda från Tractive. Jag var länge inne på en DCT låda från 335 men när jag räknade på det tyckte jag att det blev för dyrt i förhållande till vad jag skulle få. Många som kört på det konceptet men verkar inte som att något blivit riktigt nöjd i slutändan plus att det skulle blir rätt tungt. Tillsammans med denna lådan monterades en två skivad sachs koppling med organiska lamelle samt ett nytt lättare svänghjul.




Utöver växellådsbytet så ska jag montera ett nytt pedalställ från Tilton. Förra året vid SS körningen hade jag stora problem. Jag hade inte ABS.en inkopplad. Vid inbromsning låste jag upp bak konstant utan någon vidare bromskraft på framaxeln. Nu vill jag få ordning på bromsbalansen innan jag kopplar in ABS:en igen.

Utöver detta så skall biffen ses över. Jag har fått hem en 3,91 utväxling men skulle vilja hitta en 3,64.

Funderar även på nya stötdämpare. Jag har i dagsläget ett HR "Race" kit från Millway som är icke justerbart förutom höjd. Här skulle jag vilja ha något trevligare som går att justera. Finns en del alternativ men ett som jag funderat på länge är Nitron. Tycker dock dem blivit dyra sedan Brexit... Många verkar också nöjda med Intrax. Någon med erfarenheter av dessa?

_________________
Rasmus Hallberg
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5934



Snyggt bygge! thumbs up

Intrax har jag använt på i princip alla byggen, är supernöjd. Bra och snabb service, bra grejer för pengarna och mycket kunskap som de gärna delar med sig av.

_________________
Patrik Skoog
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 664



Re:

Patrik Skoog skrev:
Snyggt bygge! thumbs up

Intrax har jag använt på i princip alla byggen, är supernöjd. Bra och snabb service, bra grejer för pengarna och mycket kunskap som de gärna delar med sig av.


Jag kör också Intrax hade dom på mitt förra bygge och kör dem även på min m2 som jag har idag och är supernöjd bra service thumbs up

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
salmon
Gällivare
Här sen Okt 2007
Inlägg: 172



Tjena. Mycket fint bygge du har där.
Ang slut vxl i baken. Som jag förstår har du 235/40-17 hjul?
Med 3:91 i baken så kommer det varva ut väldans fort med 390hp i lätt bil. Hur har du specat drevningen i lådan?

_________________
jimmy salomonsson
Citera
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016
Inlägg: 422



Har du 188 eller 210 diffhus ? Jag har en 3,62 från min M3 E46 liggandes.

_________________
Mikael Persson M3 E46 Competition 2006
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 3.0 -94
<<   1, 2, 3, 4
11 besök idag (21952 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande