| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW E28 M535
|
10 besök senaste veckan (1124 totalt) |
|
Hej! Pga att jag har flertal bilar hinner inte alla köras som dem förtjänar. Kikar därför om det finns något intresse för en mycket fin E28 M535. Bilen är manuell, har gått 26k mil och när jag köpte den hade den stått i över 10år och har inte körts vintertid. motorn är renoverad nångång innan dess med nya lager och kolvringar, Bilen hade mycket repor och sliten lack innan så 2023 är bilen nylackerad i orginalfärgen Achatgrün och även stolar och lädret i bilen är grönt. bilen har glastaklucka (El), el hissar fram, coilovers bak. Bilen styrs av Megasquirt styrsystem och utbytt tändsystem till elektronisk spole istället för fördelare och rotor, Sitter även S38B36 spridare från M5, Mycket bra gas respons och lämnade 180hk på hjulen i bänken. Sitter även E9 CSL racing grenrör med Supersprint avgassystem. Har bytt en del grejer såsom Kylare, Termostat, Vattenpump, Tändstift, grenrörspackning, ventilkåpspackning mm. Framskärmar nya innan lackeringen. Bromsrör bak är bytta. Alla orginal delar förutom orginal ecu och härva finns så lätt att återställa till orginal. Inga modifieringar på chassi eller motorns interna delar är gjorda. Att göra inför besiktning är att fixa abs lampan som tänds när man kommer upp i 10km/h. Troligtvis en abs givare. Bilen finns att titta på i Västerås. BBS fälgarna ingår ej me nkan säljas/bytas på 18" ac schnitzer kopior. Kan tänka mig billigare bmw i inbyte + pengar. föredrad äldre bmw upp till årsmodell 2004. Finans via firma kan ordnas. Har du frågor eller vill ha fler bilder tveka inte att kontakta mig på 0736701400. Pris 190 000kr Mvh
_________________ Max Klovegård |
![]() |
SÄLJES
|
10 besök senaste veckan (1124 totalt) |