Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 37, 38, 39 >> 2517 besök senaste veckan (83213 totalt) |
Re:
Pendlingen var absolut bra... tills den lite senare inte var det ![]() ![]() Kul o snacka lite skit igår också ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Givetvis så att de nyare GT vagnarna från Porsche är väsentligt snabbare än våra gamla 996:or men frågan är om det är roligare. Som jämförelse så har jag med 996 Cup kört 1.22,5 på Mantorp med slicks. En 991:a Gt3 RS på cup 2 r-däck (Michelin) gör det väsentligt fortare men frågan är om det är lika kul?
Har flera i min bekantskap som köpt Gt4:or och 991 Gt3:or sålt dem nästan lika snabbt då kopplingen, känslan mellan bil och förare har saknats. De har samtliga backat tillbaks till långsammare och mer analoga bilar. Jo, jag börjar bli gammal.... ![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Finns/kommer alltid snabbare bilar, men inte alltid roligare.
993 (992+1) gt3 rs kommer troligen utklassa nuvarande 992a. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||||
996 GT3 känns som en sweetspot mellan prestanda och rimlig driftkostnad för däck mm.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||||
Re:
Jag gör den bedömningen också. Kanske till och med kan sträcka mig till även 996 C2 som är en väsentligt billigare lösning. Reservdelspriserna på luftkylt och då framförallt drivlina börjar bli hemska och 996 är inte där ännu. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Re:
Ursöt, härlig att se! _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||||
Re:
Vore ett intressant projekt att följa om någon försöker budget-toklätta en 996-C2. Borde kunna bli en kul banbil. _________________ ![]() |
||||||||
Har gjorts i PCSR av Peter Claesson dessutom var han en otäckt snabb förare. Bilen landade på 4 kg/hk med förare och bränsle (300 bhp). Ett H&R chassi och justerbara krängare, helbur, lite plast givetvis men inget hokus pokus. Bästa tid Mantorp 1:25,7 men han var otäckt snabb på alla banor och helt överlägsen i klass 8C det året.
![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Re:
Någon som vet hur lågt han lyckades komma i vikt? _________________ ![]() |
||||||||
Re:
4x300=1200 kg? ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Re:
![]() Touché _________________ ![]() |
||||||||
Re:
![]() Prexis en sån skaffade mina föräldrar i vintras (deras hund dog innan jul), de blir roliga i slowmotion. ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
Re:
![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Re:
Jag har den här länken sparad sedan länge, jag vet inte om det är den lättaste 996an men när jag bollat med tanken på att bygga en "dumbrukis" har den varit inspiration: https://rennlist.com/forums/996-foru _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||||
Re:
Det är ju ändå jävligt underligt att den inte rann runt konerna så som du beskriver nä'r jag körde! ![]()
Alla systemen var fullt på - antisladd, -spinn, -broms och -*. Det fina med moderna system, särskilt dem i porscharna, är att de är så fint kalibrerade att de inte går in förrän ganska sent. Då har man redan gjort ett misstag som kostar tid men inte nödvändigtvis kostar pengar... När föraren börjar bli varm i kläderna med bilen finns säkert tid att hämta genom att slå av dem men det finns nog inte jäätemycket tid att hämta. Jag är ju alldeles för usel på slalom för att kunna göra några uttalanden men när det kommer till bankörning så tycker jag (förvånande nog ![]() _________________ Dan Mattsson 991.GT3 |
||||||||
Lite kul å se hur baken kommer glidande lite smått, i slow mo, hade tyvärr ingen bättre film, får bli en annan gång
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 37, 38, 39 >> 2517 besök senaste veckan (83213 totalt) |