| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: M3 E46 2002 ESS Kompressor
|
1304 besök totalt |
|
Jag säljer nu min M3 E46 från 2002 som var min drömbil. Jag säljer den på grund av en knäskada, tyvärr. Bilen är byggd för banracing men behåller den ursprungliga interiören i klassisk M3-stil. Här är en lista med allt som har gjorts på bilen av den tidigare ägaren, som planerade att bygga en turbomotor men ändrade sina planer när hans vän, som redan hade en turbomotor, rekommenderade en kompressor från ESS. Detta är inte det ursprungliga paketet som ESS säljer; enligt honom är det det första exemplet på S50B32 med deras produkter och det var prototypen. Exteriör: CSL-baklucka CSL-fälgar med bra däck LED-bakljus Kolfiber-diffusor Kolfiber-splitters INGEN soltak Motor och drivlina: Fullsmedad S54, balanserad och viktad med alla delar CP-kolvar PPF H-profil stakar VAC-oljepump Cooperring-packing L19 cylinderhuvudbult SS Supersprint grenrör Rostfritt avgassystem från Supersprint Ljuddämpare ersatt med en racingkatalysator ESS VT500 kompressorkit, ombyggd med 4" frontmonterad intercooler och större remskiva Catchtank gömd bakom tankluftningskåpan med Walbro 450 i tanken och en Bosch 044 som matar spridarna 650cc spridare PWR aluminiumkylare Sachs racekoppling med organisk lamell Drivlinan renoverad och ombyggd av Mobimech med andra ramper och borttagen förspänning, etc. 40% bromseffekt Bakvagnsfäste förstärkt med kit från Turner Motorsport Mappad originalbox för denna specifika setup. Ungefär 530whp med fungerande antispinn och farthållare Väghållning: Bilstein PSS10 coilovers med justerbara topplager H&R justerbara krängningshämmare Justerbara bakre camberstag Alla bussningar bytta till Millway och Powerflex Porsche 996 GT3 bromsok fram med M3 E92 skivor PFC08 belägg Alla servicearbeten är nyligen utförda, nya bromsskivor innan 240 km. Karossen har gått 180 260 km, motorn cirka 5 000 km och växellådan 9 000 km. Kom gärna med ett bud. Jag svarar gärna på eventuella frågor. K.nikolaidis95@gmail.com
|
![]() |
SÄLJES
|
1304 besök totalt |