Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7 besök senaste veckan (1641 totalt) |
Artefakt från garaget
Hej Forumet! Det var ett par år sedan man hängde här sist, men jag ställer ändå frågan: Jag rensade lite i garaget tidigare i veckan och hittade mitt gamla Hybrid(?)-skydd. Det är från 2011 och ett SSI Contoured Med från Safety solutions, storlek medium i kolfiber. Godkänd FIA-standard 8858-2010. Den är i utmärkt skick, men eftersom jag inte kör så mycket räserbil längre tänkte jag att den kanske kan gå i arv, mot rimlig betalning, till en bättre behövande. Är det någon som har koll på om den fortfarande är aktuell? Den kostade väl en hel del som ny och är okrockad. En liten longshot, men skickar ut frågan ändå om nån vet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Sebastian Bryant-Meisner, legitimerad Nürburging-fanatiker ![]() |
Om den inte har hologram så är den inte användbar för internationella tävlingar.däremot för nationella tävlingar där tror jag kravet kommer senare. Har själv hybrid hans skydd och de med hologram ligger på 5000 kr begagnade så 2000-3000 kräm nog vad du kan räkna med.
Med vänlig hälsning, peter _________________ Peter Baumann |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
7 besök senaste veckan (1641 totalt) |