Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Jag blindtestar TrofeoR, Nankang CR-S, AR-1 och Yokohama A052
<<   1, 2
23 besök senaste veckan (2862 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

996rs skrev:
Tjena,

Har precis varit nere på ringen och kört några dagar.
Vi körde både GP banan och Nordslingan.
Låg på lite hårdare denna gången då det var track days och inte Turistkörning som i somras då jag testade förra gången.
Min bil är en 996gt3 och jag fick precis samma slitage som du på bakdäcken.
Varmtryck var 2.2kg och däcksidorna gav upp. Framför allt i snabba kurvor kändes det inte bra. I långsamma kurvor var det väldigt bra grepp då det kändes som att däcket "smetade" fast ordentligt i asfalten.
Men, ogillade faktiskt känslan i CR-S så pass mycket att jag bytte till Trofeo R inför Torsdagens körning med Manthey.. Får köra slut på CR-S på Knutan eller i slalom här hemma.

Hade testat med 2.5 bak, minst.

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag håller med dig om att högre tryck bör lösa vikningen. Men som bakgrundsinfo så är ju temp o tryck som jag kört med Nankangs rekommendationer som Apex hade när vi var på Mantorp i våras o testade, dvs 2.1 fram och 2.3 bak, noga testat med tempprob osv. Oscar får rätta mig om jag minns något lite fel.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
996rs skrev:
...
Men, ogillade faktiskt känslan i CR-S så pass mycket att jag bytte till Trofeo R inför Torsdagens körning med Manthey.. Får köra slut på CR-S på Knutan eller i slalom här hemma.

Kom på att när jag kört slalom med CR-S och testat att gå ner bara något hekto lite drygt under de måltrycken jag siktar på (2,1 o 2,3) så upplevde jag bilen som klart långsammare i instyrning trots ganska liten tryckminskning.

Sverige
Här sen Jun 2017

Pratade med några vänner som kör mycket på ringen.
CR-S verkar fungera bra på vissa bilar och mindre bra på andra. Några BMW ägare som älskar dom.
Porsche 996gt3 och Yaris fungerar det tydligen sämre på. Många som gått tillbaka och kör AR1 igen.
Vi var 2st förare med 996gt3 som bytte däck där nere. Jag hade en uppsättning Trofeo R liggande i garaget och den andra föraren åkte ner och lade på nya cup2.

Jag blindtestar TrofeoR, Nankang CR-S, AR-1 och Yokohama A052
<<   1, 2
23 besök senaste veckan (2862 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande