Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 23 besök senaste veckan (2862 totalt) |
Hade testat med 2.5 bak, minst. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Jag håller med dig om att högre tryck bör lösa vikningen. Men som bakgrundsinfo så är ju temp o tryck som jag kört med Nankangs rekommendationer som Apex hade när vi var på Mantorp i våras o testade, dvs 2.1 fram och 2.3 bak, noga testat med tempprob osv. Oscar får rätta mig om jag minns något lite fel.
_________________ ![]() |
||
Kom på att när jag kört slalom med CR-S och testat att gå ner bara något hekto lite drygt under de måltrycken jag siktar på (2,1 o 2,3) så upplevde jag bilen som klart långsammare i instyrning trots ganska liten tryckminskning. _________________ ![]() |
||
Pratade med några vänner som kör mycket på ringen.
CR-S verkar fungera bra på vissa bilar och mindre bra på andra. Några BMW ägare som älskar dom. Porsche 996gt3 och Yaris fungerar det tydligen sämre på. Många som gått tillbaka och kör AR1 igen. Vi var 2st förare med 996gt3 som bytte däck där nere. Jag hade en uppsättning Trofeo R liggande i garaget och den andra föraren åkte ner och lade på nya cup2. ![]() _________________ Peter Hanson |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2 23 besök senaste veckan (2862 totalt) |