Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 42 besök senaste veckan (254943 totalt) |
Det är som du ritat jag tolkar 253-54 och 253-55 i ritningarna ovan. Givetvis boxad mot coupén och svetsad mot tröskeln.
Jag är dock en amatör, har bara svetsat i en färdig bur (den kom med en enkel bockad plåt som din skiss). Jag tror svaret finns högre upp i tråden om inget proffs kan verifiera mig. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Plattan som själva Huvudbågen står på ska vara i en del, dock får den bockas för att passa mot karossen där den ska sitta.
Vad är målet med bågen, vagnsbok eller "gatåka"? _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Målet med bågen är enkel bilsport i början, men jag bygger den till SBF racing reglamente.
Jag undrar bara om förstarkningsplattor nu, räcker det med en box enligt skiss C, eller ska man bocka plattan som skiss A? _________________ Eimantas Sileikis 206 RC FN2 Type R |
||||
Alternativ C i verkligheten. Behövs det någon förstarkning under boxen, eller blir redan detta godkänt? ![]() ![]() _________________ Eimantas Sileikis 206 RC FN2 Type R |
||||
Bara nyfiken eftersom du punktat fast dem i bilen, du har tänkt på fästskruvarna och hur du skruvar fast fastsättningsplattan i det du byggt (förstärkningsplatta)? Jag såg inga hål så... ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Jag går i tankar om att sätta bur i min Porsche 944, men har lite funderingar kring registreringsbesiktning. Som jag tolkar det här och i andra trådar skall bilen vara fullständigt original vid en sådan. Skulle det betyda att jag behöver demontera mina coilovers, fjäderbensstag, krängare mm. runt om och ersätta med original för en sådan? Dämparna är bytta till ett GAZ-coilover-kit, och 944an hade ju från fabrik inte ens fjäderben bak, utan enbart dämpare.
Är det något som folk faktiskt gör, eller ska man "chansa" och hoppas på tur med besiktningsmannen? Vore ju en väldans massa jobb bara för att göra bilen säkrare isåfall. ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
Jag har regbes först med bur, sedan med utbytt motor.
På min gamla 944-s2. Bilen hade coilovers, tarret krängare mm. Mm Detta gjordes hos bilprovningen och det enda de inte gillade var skalstolar när jag skulle regga med buren. De krävde stolar som var krocktestade. Hjälpte inte att de var Fia godkända. Monterade org vid bes. _________________ Markus löfman |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 42 besök senaste veckan (254943 totalt) |