Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
833 besök totalt |
SÄLJES: Spridare 996 Turbo (och GT2 samt GT3)
Hej! Har en uppsättning originalspridare till 996 Turbo liggandes. Köptes för turbokonverteringsprojekt av Boxstern, ett projekt som aldrig blev av... ![]() Enligt min googling sitter samma spridare även på GT2 och GT3 i typ samma årgång. Artikelnummer 0280156012 Enligt samma googling kostar de 189Euro styck nya, dvs typ 2200 SEK. Får man halva priset för ett begagnat set? 6600kr? ![]() ![]() Annars tas bud emot ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Re:
Mitt Googlande gav att de bara fanns på 996 Turbo, 996 GT2, och även GT3. Och att de knappt går att få tag på längre. Så tänkte att mina kunde vara intressanta som reservdelar eller ifall nån vill återställa trimmad bil till original när dessa börjar få samlarvärde. ![]() Får väl testa Ebay annars. _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
Re:
Du får gärna köpa dem! ![]() Annars går mina tankar så här: Eftersom mina spridare kommer från en Turbo som fick större diton i samband med trim, tänker jag att min ideala köpare är nån 996 Turbo-ägare med trimmad bil som vill originalkonvertera inför försäljning när de börjar få lite samlarvärde. ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||
![]() |
SÄLJES
![]() |
833 besök totalt |