Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
701 besök totalt |
Jaha, då var det dags att faktiskt ta tag i det här med banåkat på fyra hjul efter en mängd år på detta forum!
Har spenderat en del tid på två hjul på diverse banor här i Sverige men kanske behöver lite stödhjul när man kör nu för tiden.. Köpte mig ett litet vinterprojekt som behöver en översyn maskinellt samt att de olika nyanserna av rött gärna får minska ![]() ![]() ![]() Tanken väl att bara komma igång med körandet, inga höga förväntningar eller ambitioner än så länge. Har påbörjat översyn av projektet och återkommer med bilder och uppdateringar ![]() Finns ju mängder med kunskap om dessa bilar här och tips o råd mottages med öppna armar ![]() _________________ Peter Landberg |
||
Ja, dessa bilar förekommer en hel del här. Din ser riktigt fin ut! Har inte hänt speciellt mycket med min 944a. Fick möjlighet att bli med garage för någon vecka sedan så bil samt verktyg och övriga delar fick förflyttas. Passade på att fixa lite ytrost runt framrutan samt påbörja att åtgärda alla olika nyanser av rött då taket lackades. Syns nog på bilden hur det skiftar mot takluckan. Skaffade visst också nya fälgar till nästa säsong. ![]() _________________ Peter Landberg |
||
Om man nu ska förfina hjulupphängningen men ändå ligga på en lagom nivå som nybörjare. Vad finns det för tips från erfarna 944ister?
Förstår ju att listan kan bli låååååång men tänker att man inte behöver gå "all-in" det första man gör ![]() _________________ Peter Landberg |
||
Hjulinställning, bussningar, GAZ coilovers (gai eller gold beroende på budget), det kommer nan väldigt långt på!
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Jag gjorde typ exakt vad Cedric ovanför mig föreslår, och det kommer man väldigt långt på. GAZ GHA kit med hårdare fjädrar, sänkning och hjulinställning har tagit den från en ganska i svängarna guppig bil som inte riktigt vet om den vill vara sportig eller bekväm till något som är sjukt kul att köra på gata, konbana och (i min väldigt begränsade erfarenhet) bana ![]() Av intresse, vad är det för dimensioner på dina fälgar? _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
701 besök totalt |