Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
701 besök totalt
Peter Landberg
Motala
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Jaha, då var det dags att faktiskt ta tag i det här med banåkat på fyra hjul efter en mängd år på detta forum!

Har spenderat en del tid på två hjul på diverse banor här i Sverige men kanske behöver lite stödhjul när man kör nu för tiden..

Köpte mig ett litet vinterprojekt som behöver en översyn maskinellt samt att de olika nyanserna av rött gärna får minska

Tanken väl att bara komma igång med körandet, inga höga förväntningar eller ambitioner än så länge.

Har påbörjat översyn av projektet och återkommer med bilder och uppdateringar

Finns ju mängder med kunskap om dessa bilar här och tips o råd mottages med öppna armar

Stockholm
Här sen Sep 2024

Snyggt!

Kul med en annan "likadan" bil här på Rejsa

Porsche 944 -84
Citera
Peter Landberg
Motala
Här sen Sep 2004

Trådstartare
MelvinL skrev:
Snyggt!

Kul med en annan "likadan" bil här på Rejsa

Ja, dessa bilar förekommer en hel del här. Din ser riktigt fin ut!

Har inte hänt speciellt mycket med min 944a.
Fick möjlighet att bli med garage för någon vecka sedan så bil samt verktyg och övriga delar fick förflyttas.

Passade på att fixa lite ytrost runt framrutan samt påbörja att åtgärda alla olika nyanser av rött då taket lackades. Syns nog på bilden hur det skiftar mot takluckan.

Skaffade visst också nya fälgar till nästa säsong.

Motala
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Om man nu ska förfina hjulupphängningen men ändå ligga på en lagom nivå som nybörjare. Vad finns det för tips från erfarna 944ister?

Förstår ju att listan kan bli låååååång men tänker att man inte behöver gå "all-in" det första man gör

Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Hjulinställning, bussningar, GAZ coilovers (gai eller gold beroende på budget), det kommer nan väldigt långt på!

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
MelvinL
Stockholm
Här sen Sep 2024

Peter Landberg skrev:
Om man nu ska förfina hjulupphängningen men ändå ligga på en lagom nivå som nybörjare. Vad finns det för tips från erfarna 944ister?

Förstår ju att listan kan bli låååååång men tänker att man inte behöver gå "all-in" det första man gör

Jag gjorde typ exakt vad Cedric ovanför mig föreslår, och det kommer man väldigt långt på. GAZ GHA kit med hårdare fjädrar, sänkning och hjulinställning har tagit den från en ganska i svängarna guppig bil som inte riktigt vet om den vill vara sportig eller bekväm till något som är sjukt kul att köra på gata, konbana och (i min väldigt begränsade erfarenhet) bana

Av intresse, vad är det för dimensioner på dina fälgar?

Porsche 944 -84
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006

Cédric skrev:
Hjulinställning, bussningar, GAZ coilovers (gai eller gold beroende på budget), det kommer nan väldigt långt på!

Och bromskylning thumbs up

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
701 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande