Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1 besök senaste veckan (498 totalt) |
De har dessutom växlat upp ett par pinnhål på typ av däck, från PS2 till CUP2. Det skulle vara kul om de kört ett test med: PS2, PS4s och CUP2. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Och cup2R som alla officiella tider är satta med nu för tiden ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Älskar att se gamla hjältar slå ungdomen på käften!
![]() (nej, det tyckte jag även som 20-åring! ![]() |
||||
Det vore kul! Jag har ju kvar min bil dom kan få låna. Den är ju orginal. Jag vet inte vad som låg på den org (996 gt3 2004) men borde ju varit PS2. Och alla finns ju i rätt dimension! Hallå Michelin! Ring mig! ![]() _________________ Jens Lanvin |
||||
Riktigt kul video. Kul att se skillnaden med mer moderna däck även om det var Cup2 och inte Cup2R. Sen är väl frågan hur bra chassiet skulle funka med ännu mera grepp då det är anpassat för gatdäcket PilotSport 2. Men grundbilen blir även mycket bättre på Michelin Pilot Sport 4S enligt vissa som har provat.
Sen fanns det i ärlighetens namn Pilot Sport Cup när Carrera GT var ny på BMW M3 CSL. Det är ju ett ännu bättre bandäck än det mer gatorienterade Cup2. Iaf om man kör flera varv på raken på en bana. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1 besök senaste veckan (498 totalt) |