Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
340 besök totalt |
Hej,
Jag håller nu på att gå igenom min RPS treskiviga kolfiberkoppling. Har lite svårt att förstå hur jag ska mäta de. Har fått denna texten av leverantören i Amerika: Triple are at .310 including the discs and floaters EXCEPT for the bottom disc that rubs against the flywheel will be .355 to .360 new. ANY disc that is more than 30 thousandths thinner than new needs to be rebuilt Jag tolkar det som jag ska mäta det som jag har bifogat? Isåfall får man ju mäta det på olika håll. Tex lamell 1 mot svänghjulet, sen lamell 1 mot mellanskivan(floater)? Eller ska man mäta mellan mellanskiva (enbart slitytan) + lamell + slitytan på mellanskiva (enbart slitytan)? Hoppas ni förstår vad jag menar, för just nu står de litestilla i huvudet på mig och de är inte extremt lätt att få tag i leverantören ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jim Lundgren |
||||||
Som sagt vi tolkar nog de olika... Men vilket är rätt liksom? Min tanke är ju som jag skrev pga att de står incl the floater. Om de nu är så att det är som du skriver så är min koppling sopslut, men ser bra ut visuellt ![]() _________________ Jim Lundgren |
||||||
Svårt det där, ring dom och fråga så kan ni diskutera er fram till hur man skall mäta. Ett enkelt mått borde ju vara typ "total stack height" så borde det vara uppenbart om den är slut eller inte. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Det hade varit smidigt, men är så satans dålig på engelska så hade nog inte blivit mycket sagt från min sida ![]() _________________ Jim Lundgren |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
340 besök totalt |