Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
5 besök senaste veckan (893 totalt) |
Jag behöver nya r-däck för nästa säsong. Har kört toyo R888R vilket funkar helt ok, men skulle gärna vilja prova något som hade ännu lite bättre grepp. Dimension 215/45-17.
Skulle vilja prova Yokohama a052, men de vanliga lokala däckfirmorna säger att dom inte kan skaffa dessa. Tips på var jag kan köpa dessa eller tips på andra däck som går att få tag på med bra bett? Är conti 7 tex så bra att man kör lika fort på dessa? _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
Demontweeks tror jag har dem!
Conti 7 verkar grymma inte provat själv men är nog rätt bra på lätt bil skulle jag tro,! EDIT: AR-1 tycker jag är kanon i greppet! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
Enligt uppgift här på forumet så köper man Yokohama hos Wiborg Engineering, bra mycket billigare än Däckonline.
Annars finns dom även på däckonline då, enkelt att beställa direkt till din närmaste monteringverkstad genom deras sida: https://www.dackonline.se/rshop/Dack ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
5 besök senaste veckan (893 totalt) |