Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1 besök senaste veckan (112 totalt) |
Bortsett från att jag inte kan ladda upp bilder i min egen tråd har jag en annan fråga, orientering på bilder verkar inte fungera?
Bilden nedan tog jag med "stående" mobil, uppladdad på Google Photos, och sen nerladdad lokalt som enskild fil innan jag provar att ladda upp den. ![]() Hur jag än gör blir bilden liggande, trots att överallt annars är den stående? Jag har provat att i "Microsoft photo" öppna bilden, rotera ett varv (4*90 grader) på den och sen spara, för att sen ladda upp igen. Blir samma "fel". Jag har provat att i "Microsoft paint" (bästa programmet efter Notepad!!!) öppna bilden, rotera ett varv (2*180 grader) på den och sen spara i PNG-format, för att sen ladda upp igen. Då fungerar det... ![]() Jag har provat att i "Microsoft paint" (bästa programmet efter Notepad!!!) öppna bilden, rotera ett varv (2*180 grader) på den och sen spara i JPG-format, för att sen ladda upp igen. Då fungerar det... ![]() ![]() Finns det någon metadata som blir tokfel? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1 besök senaste veckan (112 totalt) |