Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
608 besök totalt |
Kylaren på min Evo har börjat läcka och jag letar efter en ersättare. Hur bra är dessa billiga no-name alukylare som säljs på de flesta speedshoparna?
Någon med erfarenhet av dessa, bra eller dåliga? Bild på en som jag tänker på. ![]() Tack på förhand för svar. _________________ Fredrik Hellquist Mitsubishi EVO VI GSR med 500whp |
Jag köpte en noname Kina-kylare av en väldigt välkänd 944-butik (Sandén) och den fungerar nog om något bättre än originalet gjorde (även innan det började läcka
![]() Så det är nog antingen att hitta något som fungerar för andra, eller att lägga pengarna på original och sova gott om natten _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
Har en kinesisk alukylare och den har hållit väldigt bra. kanske inte den lättaste men stark. Enda problemet var dräneringspluggen var tillverkad av dålig plast. Bytte till en mässingsplugg med o-ring av bra kvalité.
_________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
Har billig ebay-kina kylare på min 924a sedan ett par år, men har inte kört så många mil.
Verkar fungera bra. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
608 besök totalt |