Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1114 besök totalt |
Nu är ÄNTLIGEN en ny bil på väg hem till garaget. Namnet är en riktigt tungvrickningsövning!
![]() 333 hk, 4wd, torque vectoring på bakaxeln, 375 mm, 6-kolvsok fram, 310 mm enkolvs bak 8,5x19 med 235/35-19 Tanken är en uppsättning fälgar med r-däck samt vassare belägg runt om. Eventuellt (sannolikt) kommer mer camber, framförallt fram, behövas. Dock prioriteras främst jämnt däckslitage framför maximalt grepp, även om de till stor del går hand i hand. 2025 kommer få bli lite av ett testår. Om någon har kännedom eller kontakter vad gäller vilka bra belägg som finns till akebono-bromsok så tas det tacksamt emot. Det sitter samma ok på denna som på Cupra Formentor VZ (den med RS3:ans motor i). Jag körde Carbotech XP10 på min förra cupra och de gillade jag, men mycket oklart vad det finns för grejer till denna. Letar även bakre fjäderbenstag att ha till att fösta 4-punktsbälten i, samt bälten. Sedan till den eviga frågan om hur breda r-däck som får plats och på hur breda fälgar de bör sitta för bästa funktion? Tittar på AR-1 och R888R just nu men är öppen för förslag..?! Sist men inte minst en bild, kommer (många) fler när jag fått hem den! ![]() https://af18.rwsadmin.se/wp-content/uploads/sites/11/2024/05/Nya-CUPRA-Leon_0002_2Y2Y_49L.webp _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 Seat Leon Cupra ST 4drive -19 -såld Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1114 besök totalt |