| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Sponton MkV aka Hjulkalendern 2012
|
<< 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25 >> 27 besök idag (195180 totalt) |
|
Rundrör 40*2 och 30*2 dominerar, sen är det tunnare lite här och var.
Håller på med alla jädra småfästen som ska sitta överallt på ramen innan den ska lackas. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
_________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||
|
Håller på och rensar i gömmorna och har kommit fram till att det är bättre att den här hamnar i händerna hos någon som verkligen använder den som det är tänkt:
Annons: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
eBarchettan stod i verkstan över vintern och fick diverse uppdateringar men nu är den klar och då rullar alupåssen in. Ska bli kul att smiska aluminium igen. Det är bakre karrosdel som står på tur där. En hel del småprylar har tillverkats och lagts i lådor i väntan på montering så lite framsteg har ändå skett.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
Tiden går men gamla projekt dom står ...
Nu jädrar är den här inne i värmen igen. Började med att knacka lite aluminiumbitar och vad det ska bli ser man väl med en gång?
Inte? Fästen för bakre flippen såklart:
Med den på plats kan man börja snickra in spanten som utgör referens för karossbyggandet när det blir dags att smiska aluminium tills den liknar en RS60:
Men det blir en annan dag, nu är det träsnickeri ett tag framåt. Kul att vara igång med den här igen _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
Lite mer träspant på plats
Sen är det profilerna som ansluter till bakkant kaross och styr flippen i läge.
Mittenbiten som ska byggas ihop med sidolåsprofilerna
När dom bitarna är ihopbyggda så börjar det bli dags att forma själva karosspanelerna. Men det blir en annan dag det. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
Re:
Varken eller. 2225mm.
Inte så spännande, men andra hörnet är ikapp nu.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Sponton MkV aka Hjulkalendern 2012
|
<< 1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25 >> 27 besök idag (195180 totalt) |