Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
296 besök totalt |
Hej
Behöver lite hjälp med vilka bromsskivor jag ska välja till min BMW E36 M3. Vill ha lite bättre än org. Har åkt bana en gång men tänkt mer. Tänkte byta bak och antagligen fram. Har ett par pfc belägg fram som ligger och väntar. Åker med mer effekt än org. Ligger på 400+ hk. _________________ Christoffer Högås |
Mina
![]() Om du tänkt att fortsätta köra med original ok och behålla dimension osv (vilket jag tolkar) så finns inga skäl överhuvudtaget att gå ifrån original. Om du vill så kan du köpa 3.2:ans originalskivor fram, dvs de som satt från fabrik, de har flytande skiva på "separat" hub, så får mindre värmespridning till navet. Kostar multum sist jag kollade, vilket ifs var länge sedan. Skillnaden i prestanda med hålborrat eller slitsat jfrt med standard är inte stor och på eftermarknadsskivor så är hålen ofta just borrade (istället för gjorda redan i gjutningen) vilket ger anvisningar för värmesprickor och det vill du inte ha. ![]() _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
296 besök totalt |