Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
687 besök totalt |
Jag tycker det ser ut som dessa jag köpte för att passa ihop med tändspolarna till Suzuki GSX-R 1000 k1.
![]() https://www.amazon.se/dp/B0C56WD4YK? Där står att de är bland annat passar en massa Ford-modeller.
Vet inte hur resten av elsystemet ser ut, men jag lärde mig att om tändspolarna bara har två anslutningar som dessa så behövs en extern tändmodul om inte styrsystemet har det inbyggt. _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Det har jag också läst att de kallas...
![]() ![]() Hur ser motorn ut där spolarna ska sitta? Det kan ju hjälpa till att hitta någon som passar. De Denso 129700 som jag använder finns i olika längder där sista siffrorna (4400 i mitt fall) varierar beroende på längd om man kan lita på internet. _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Bra! Det fanns med olika motstånd ohm., va det något du tänkte på eller är det nåt som inte gör nåt? _________________ emil andreasson |
||||
Jag gick bara på den längd som jag läst att andra använt till min motortyp men skulle kollat om jag hittat några som var något längre om jag köpt idag. De hamnade lite för långt ned för att kontakterna ska sitta bra så jag får förlänga tändstiften lite med en M4-distansskruv från elektronikvärlden. Tändspolarna ansluter mot den gängade delen på tändstiften. ![]() Vad har du för tändmodul idag - kan eventuellt vara så att den avgör vilket motstånd spolarna kan ha. _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
687 besök totalt |