Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Nitrokarburering
388 besök totalt
rotrex vr6
Arvika
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Har vi några metallurger eller liknande här på rejsa som har erfarenhet av nitrokarburering?

Tanken jag har är att nitrera dreven i en 02a vw växellåda.
Jag har inte en aning om det är standaliserat att nitrera dreven från fabrik eller om det bara är härdade drev.

Internationella vw forum förespråkar att nitrera dreven i 02a lådan men jag tar gärna emot information om någon som har bra information om nitrering.

Vi härdar och nitrerar våra smides gravyrer på mitt jobb så viss information kan jag få härifrån men tar emot all information jag kan få då vi inte tillverkar drev.

Göteborg
Här sen Nov 2002

rotrex vr6 skrev:
Har vi några metallurger eller liknande här på rejsa som har erfarenhet av nitrokarburering?

Tanken jag har är att nitrera dreven i en 02a vw växellåda.
Jag har inte en aning om det är standaliserat att nitrera dreven från fabrik eller om det bara är härdade drev.

Internationella vw forum förespråkar att nitrera dreven i 02a lådan men jag tar gärna emot information om någon som har bra information om nitrering.

Vi härdar och nitrerar våra smides gravyrer på mitt jobb så viss information kan jag få härifrån men tar emot all information jag kan få då vi inte tillverkar drev.

Hur gör dom för att få tillbaka formen/storleken/ytan på dreven efter härdning?

BMW 330i -05
Citera
rotrex vr6
Arvika
Här sen Jan 2007

Trådstartare
Det rekommenderar enbart att nitrokarburera orginal dreven.
Viss formförändring sker eventuellt vid nitrering, lite det jag bla funderar på. Likaså om vad som eventuellt kan gå fel om man nitrerar original drev

Nitrokarburering
388 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande