Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
333 besök senaste veckan (547 totalt) |
|
Jag trodde att conti 7 skulle vara överlägset de övriga när det gäller varvtider på torrt, många börjar ju ersätta rena R-däck och kör typ lika fort på conti 7 som Cup-2?
Jag är sugen på att prova Conti 7 men om dom är väldigt lika med 4S så blir jag ju mindre sugen, har 4S på flera bilar och har inte direkt varit imponerad över hur dom beter sig på bana. _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
Jag är tvärtom imponerad av vad 4S kunde prestera på bana när jag hade dom på M2an om jag minns rätt. Satte snabbare tider än med slitna trippelåttor. Vad är det mer specifikt du tyckte var negativt med dom på bana?
Edit: kanske minns fel, kanske var föregångarna till PS4S, det var några år sen ![]() _________________ ![]() |
Jag har upplevde att 4S började smetas ut ganska fort efter några varv och att greppnivån inte kändes så hög. Butte sedan till Cup2 och upplevde dom betydligt greppigare. Men nu börjar detta ju bli några år sedan så kanske ha 4S uppgraderats?
_________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 BMW M2 2017 |
Conti 7 blir också lite hala efter flera varv, R-däck håller i längre.
R-däck ger även bättre grepp så är man ute efter varvtider så är det R-däck som gäller. Men vill man ha kul till låg kostnad som jag är ute efter så funkar dessa sportiga gatdäck väldigt bra och du har fördelen att dom funkar grymt bra även i regn. Dom däck dimensioner jag är ute efter så är det halva priset för dom bästa gatdäcken mot normala R-däck och dom värsta R-däcken kostar nästan 3 gånger så mycket. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
333 besök senaste veckan (547 totalt) |