Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
43 besök senaste veckan (1475 totalt) |
Säljer min BMW 135i från 2014 då det är dags för nya äventyr. Denna bil är i min mening ultimat trackday-bil, lättkörd och rolig på gatan samtidigt som att den är som ett strykjärn på banan och kan piska den ordentligt.
Se nedan för specifikationer: Motor & drivlina: Mappad & bänkad av Stertman motorsport, ca 430 hk i motorn på Mustang dyno. Burkhart Engineering enkelmasse svänghjul med dubbelkoppling. PSD spakställ med korta slag. Quaife diff. Hardyskiva i aluminium. AFE-Power intake. Uppdaterade spridare. Större intercooler. Forge aluminium tryckrör VRSF downpipe. Milltek avgasystnm. Chassi: Öhlins Road & Track. Millway Camberplattor. Millway Aluminium bussningar i fram & bakvagn med uniballs. Bromsar & däck: M sportbromsar. Blue stuff belägg fram, PFC belägg bak. Speed Engineering Bromskylningskitt. Stålomspunna bromslangar. 18" O.Z Ultraleggera med Nankang AR1. 18" BMW original med Khumo Ecsta gatdäck. Interiör: Recaro Pole Position med fästen & sliders. M performance alcantara ratt med röd kl 12 markering. Stag för styvare kaross istället för baksäten. Display som visar oljetemp, vattentemp, laddtryck mm. ÖVRIGT Miltal 7788mil Besiktad 22.04.25 Senaste service ca 7700mil I skrivande stund sitter baksätet i samt katalysatorn pga besiktningen. Vid lovande väder den 30.4.25 kommer den köras på Mantorp Trackday, fritt att åka med för köp-intresserade för självkostnadspris. Regnr: SUW589 Pris: 345.000kr SMS eller ring för frågor! 0705417276 David Nyremo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ David Nyremo |
||
Mittåt! När jag dubbelkollar pappret så är det faktiskt 430 i motorn! Läst fel ganska länge tydligen 😅 _________________ David Nyremo |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
43 besök senaste veckan (1475 totalt) |