Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
34 besök senaste veckan (1137 totalt) |
Hej,
Pga husköp så tänkte jag sälja min fina BMW. Det är en svensk-såld M535i med automatisk växellåda från början. Har av tidigare ägare konverterats till manuell 5-växlad låda och med en M5 motor från E34. Köptes av mig 2023 och har körts ett antal hundra mil sedan dess. På det stora hela i fint skick, ingen rost och ligger trevligt på vägen. Motorn plockades ner av firma som renoverade och balanserade botten(kostade 70k enligt han jag köpte den av), sedan monterades den tillbaka av tidigare ägare. Den är inte perfekt. Hade jag haft tid och skulle ge mig på att få den riktigt redo så hade jag gjort ventiljustering samt kommit till rätta med elen som jag upplevt vara undermålig. Den drar ström och har ibland varningslampa på saker som inte borde ha varningslampa på så där finns att göra. Sen är det besiktning som behöver utföras. Den har körförbud sedan i höstas, den besiktigades som originalskick efter motorbytet men det finns såklart ingen garanti att den går igenom igen utan kanske behöver registreringsbesiktigas, som ska vara möjligt då den är tagen i bruk innan 1993. Jag ringde runt en hel del till besiktningsmän efter att jag köpt den och det ska väl gå att få igenom den så om man trixar lite men det är såklart inget konstigt för en som köper en sådan här bil. Sitter bra chassi på. D2 coilovers samt powerflex gul i fram/bakvagn. Helt rostfri som sagt. Jag gav 160.000kr 2023 och har lagt ytterligare 10.000kr på Goodyear Eagle F1 assymetric 5 som fortfarande är väldigt fräscha(inte driftat runt, myskört till jobb och stranden). Jag tänker att det är ungefär samma jag vill ha men är du intresserad så kan vi säkert komma överens om något som är vettigt för båda. Jag värderar drivlina till 80-100, bakaxel till 15-20, fälgar till 15-20 sen har den sportstolar på det hela och M-kjolar samt att det är en svensksåld M535 i grunden och i papperna så jag tycker 150+ är helt rimligt. Hör av dig vid intresse, jag är en seriös och ärlig säljare och förväntar mig att en köpare är av samma typ, inget strul tack. Det är en trevlig bil som ger gott intryck, går att få riktigt bra utan enorm investering. Finns i Malmö. 073708092sex. Väl mött! ![]() ![]() _________________ Isak Wiberg |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
34 besök senaste veckan (1137 totalt) |