| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 -87
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 42 besök senaste veckan (80012 totalt) |
|
Byts en pryl kan det kan det bli mera.....
I detta fall så blir det så i samband med kambytet...lite moment 22 Fjädertrycket vid inspännings måttet är lite för lågt men det är väl inga problem bara att shimsa upp det lite... så tänkte jag tills jag såg hur nära det var att fjädrarna blev coil blind vid ventil fullt öppen typ 0,8 mm
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
Re:
Men hade slitbanan vart värd nåt så fungerar det ju fint med lagning.
Påminner om att jag fick punka inför lastning efter säsongens sista race. Då var det en liten liten sten, som en flisa halkbekämpning som trycks sig igenom den flortunna slitbanan. Men popnit och trallskruv hör verkligen inte hemma på backen |
||||
|
Re:
R-däcken var ca 10 år gamla och typ slut
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
Det har tagit lite tid med motorbygget av diverse olika anledningar...Men nu skall det börjas
igen.
Jag har ju teasat om att det blir lite större volym och det är en anledning att det dragit ut på tiden. Underdelen jag fått tag på är 2.5 liter och flång nytt men det har varit en del maskinjobb på det.
Då det var tänkt att byggas en rallycross storvolymare...2,8 eller större och köras med torrsump så var oljereturen från toppen pluggad samt det var uttag för sugslang på blocket. Så har ju inte jag tänkt köra, så det har blivit en del fräsning samt portning.
Sen så följde inte OEM kolvkylnings munstyckena med... dom finns fortfarande att köpa men priset
Så efter en hel del googling så har jag hittat att det körs med munstycken från E36 328i motorn Det som behövde göras var att fräsa upp hålet lite
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 -87
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 42 besök senaste veckan (80012 totalt) |
