Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
19 besök senaste veckan (393 totalt) |
Hej!
Såg i rejsas kalender att den sista licenskursen för 2025 ägde rum nu förra helgen. Finns det nu ingen som anordnar licenskurser under säsongen 2025? Måste jag nu vänta med det tills nästa år? Är det även ett krav att ha en bil som är besiktigad och godkänd av SBP vid licenskurser? Eller kan man även använda t.ex. en banbil med vagnbok? (Anledning till att jag undrar är att min licens gått ut och behöver tas om plus att jag håller på med racebilsbygge som inte kommer vara besiktigat via SBP tills 2026. Bilen är i nuläget besiktigad och körbar). Mvh// Chrille _________________ Christian Johansson - E46 318i -99 - E30 320i Touring -89 (SÅLD!) - E21 318i -83 (SÅLD!) - E28 528 -87 (SKROTAD!) - E30 325 -88 (SÅLD!) |
Bilen du tar licens i har väldigt lite formella krav.
Standard hyrbil har förekommit. Fyra (?) hjul, ratt och bromsar. Sen är det önskvärt med bromsljus och blinkerts. Ljudnivå och inga läckage... Det är helt upp till den som arrangerar kursen, SBF har mig veterligen inga formella krav. |
Du kan även kolla med licensavdelningen, om du inte gjort det. De kanske kan väcka den utan att du behöver gå en utbildning igen. Jag plockade ut min efter att jag inte löst ut den under några år.
Bilen kan vara vilken som helst, typ. Vanlig reggad bil eller racingbil spelar ingen roll. En kompis körde med deras Fiat 500. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
Du kan även kolla med licensavdelningen, om du inte gjort det. De kanske kan väcka den utan att du behöver gå en utbildning igen. Jag plockade ut min efter att jag inte löst ut den under några år.
Bilen kan vara vilken som helst, typ. Vanlig reggad bil eller racingbil spelar ingen roll. En kompis körde med deras Fiat 500. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
18-19 Oktober:
https://racingskola.se/events/racing Men kolla med SBF om du kan få väcka den till liv istället. ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
19 besök senaste veckan (393 totalt) |