Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Spännande test av 3dscanner
<<   1, 2, 3
33 besök senaste veckan (2617 totalt)
OscWan
Skåne
Här sen Apr 2023

Westersund skrev:
OscWan skrev:
Nu är väl "kraftfull" ett relativt begrepp, men jag har en laptop som jag kan använda Solidworks med helt utan någon hicka - är det mer eller mindre krävande än en 3D-scanner?

Just SolidWorks är väl mer processor- och minneskrävande medan 3D-scanning kräver mer av ditt grafikkort. Så har du inte ett bra grafikkort skulle jag säga att det inte är lönt, du kommer bli galen på de långa bearbetningstiderna. Vet dock inte hur Vegan står sig där heller, men den är onekligen smidig och ska man inte scanna jättestora saker borde den vara okej.

Det sitter ett RTX4070 i, men det tål att tänkas på. Men worst case scenario får det väl bli en kralligare laptop, det har man alltid nytta av. Jag ser hellre att scannern är optimal för mina ändamål än att den är smidig / stand alone, helt klart. Något jag verkar läsa om just gällande Einstar Vega är att den har begränsad yta som den jobbar med vilket kan vara problematiskt om flera komponenter skall sys ihop (vilket är främst det jag behöver, att kunna ta olika mätvärden från olika ställen / referenspunkter) - kan det stämma?

Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Har du så bra grafikkort skulle jag rekommendera en Einstar, är kalasnöjd med min. Funkar bra med mitt RTX 3060 med 16gb.

BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Skruva banåkabil
Spännande test av 3dscanner
<<   1, 2, 3
33 besök senaste veckan (2617 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande