Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 21 besök senaste veckan (17321 totalt) |
det blev att krappla på golvet, jag vete f-n vart jag ska ha alla grejor.
hade varit skönt med et litet förråd till alla lyfter domkrafter osv men den ena domkraften jag har lyfter rätt så högt, så det var lugnt men nån gång ska jag köpa en ![]() då dom här poly bussningar är lite bredare än vanliga gummi, fick inte diffen plats i fästet. så det blev lite improvisation för att fä lite mer plats. spänna ut fästet gav dom mm som behövdes ![]() nu sitter diffen på plats, med sina röda race bussningar ![]() fick även bytt bussningar i fjädarn ![]() idag kom det fler paket, det känns man snart fyllar år ![]() en fin ny koppling landade i verkstan, så nu kan jag sätta ihop hela bilen igen. ![]() _________________ henrik nielsen |
||
Hoppet är det sista som överger människan, men jag håller tummarna. Den här gången har du nog alla grejer. ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
bolt on min bara r-v
kan man inte göra bara en liten kvalitets kontrol innan man skickar iväg delarna det lilla röret ska gå ner i tornet. men detr slår på 2 mm. så jag får sätta upp tornet i skruvstädet o ge det ett par rappa slag med hammaren ![]() ![]() okay nu sitter fjädringspaket ihop redo för montage då får jag se om det blir nån skilnad, eller om den välter direkt jag kommer till en kurva ![]() ![]() monterad o spänt, spänner fast det gör man genom en lucka inne i bilen ![]() ![]() TADA höger sida klar ![]() _________________ henrik nielsen |
||
så var bakvagnen klar, o lufta bromserna är det sista
![]() nu flyttar vi framåt, inte i tiden men på bilen ![]() den nya grövre krängningshämmare ska på. då även byglarna är grövre fick jag ta upp hålen lite ![]() ja då rök detta med att jag hade allt för att bli klar all världens väg, jag behöver nya link's till hämmaren. dom är lite trötta i gummin ![]() här är det oxå röda polybush ![]() o så ser det när den är på plats ![]() _________________ henrik nielsen |
||
det som på en onsdag kväll..
![]() på väg in ![]() inne... ![]() nej jag glömde inte utryckningslagret ![]() det min själ tur den inte är större (som hon sa) för det inte lätt att få någon kraft till att putta in den med, när man halvt ligger in i bilen. men bortsett från att det trångt o tungt så var det nock enklare så här än att ta av fronten o plocka motor o låda ihop. nästa gång går det enklare, HALLO vilken nästa gång ![]() så nu det bara att skruva på alla små delar runt omkring. så är den redo för fight... hhhhhm j---a optimist det kommer säkert mer strul innan våren o efter våren ![]() _________________ henrik nielsen |
||
så nu är allt ihop skruvad igen, har provad att starta bilen uppe på lyften.
o det verkar som att kopplingen funkar nu ska inredningen på plats igen ![]() ![]() avgas röret är oxå på plats igen ![]() nu vänter jag på mina nya länkar till krängnings hämmaren, med lite tur kommer dom fredag en bonus bild på bakvagnen, hoppas det fungerar likabra som det ser ut ![]() ![]() _________________ henrik nielsen |
||
nu ramlar inredningen på plats igen
kåpan över växellådan ![]() alla mattor o mitt konsol ![]() ![]() ![]() sen trimmade jag lite till ![]() ![]() monterade ett triumph märke i fronten vet ni va dessa hylsor heter på danska ![]() ![]() ![]() MUS KONDOM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() det snart dags plocka ner skylten. tyvärr har deadlinen gått ut o sista körningen på sturup är slut ![]() _________________ henrik nielsen |
||
jahap då var den på hjul igen o ute för att byta plats med mustangen
![]() här båda ute vid sin nya plats i verkstan ![]() tänkte jag skulle ge mej på att justera toe in fram o bak. fram är inget problem där har jag min track ace, men bak någon som har en bra guide till att få det rätt bak tittade på youtupe, men det var hur många olika meningar om hur o mest några skräniga amerikaner som mest vill höra sej själv o berätta hur duktiga dom är utan att komma till saken det måste vara bra precist då det inte mer än 1.6 o 3.2 mm toe in den ska ha tänkte prova med 2.5 mm _________________ henrik nielsen |
||
hittade denna så nu är jag på banan igen
![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php så nu ska jag hitta 2 vattenpass eller rättskena o bygga hjulinställnings mojäng _________________ henrik nielsen |
||
helan o halvan ute på gården, dags att få in triumpen in på lyften igen
![]() jag har hittat dom sista poly bush, som inte var med i det kompletta kittet ![]() tyvärr bara blå, om det nu spelar nån roll för min framfart ![]() nu är det poly bush över allt. så nu det bara att vänta på att mina stolar ska bli klara ![]() _________________ henrik nielsen |
||
varning
som jag berättade tidigare blev jag blåst av Arese Parts AB i svalöv nu börjar det dyka upp fler på olika sidor som oxå har blivit blåst av han. en jag läste om fick inga delar als _________________ henrik nielsen |
||
nu börjar det röra på sej igen
igår tog jag ut triumph'n för att tvätta av all damm ![]() den startade snällt utan problem o jag körde den ut. men när jag skulle backa in den igen..klick klick då dog startmotorn. den ene kolhållaren hade rostat itu ![]() ![]() jag öppnade den o konstaterade att det var likabra att gå in på ebay o beställa en ny kommer ni ihåg dessa stolar ![]() ![]() TADA nu ser dom ut så här. hämtade dom igår ![]() ![]() _________________ henrik nielsen |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 21 besök senaste veckan (17321 totalt) |