Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 423 besök senaste veckan (11047 totalt) |
Re:
Frågan är om man ska unna sig något uppgraderat stag eller köra på originale ![]() _________________ Petter Berggren |
||||
Re:
För många år sen köpte jag ett uppgraderat stag från Schmidemann (T46M3FME). Såg coolt ut, men med staget monterat så kunde kan inte justera topplagring, då kändes det lite fel. Den hamnade i soptunnan. Har kört utan sen dess, men kommer troligen att montera tillbaka OEM. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
Re:
Jag har samma problem med Pole positions. Jag kikar nu på Recaro Profi SPG, men har inte hunnit provsitta än. Det är stolen som satt original i M3 GTS till exempel. Den ska ha en längre rygg än PP ![]() _________________ Johan Karlsson |
||||
Re:
Ja, har sett att det finns en XL-variant av Recaro SPG. I veckan som kommer så ska jag få prova en uppsättning Cobra Nogaro. Såg en tråd på rennlist av ren slump, monterade i en bil här i Stockholmsområdet. Stolarna är ju inte FIA-märkta men passar fint med 3-punktsbälte. _________________ Petter Berggren |
||||
Dags att beställa stolar nu,
Vad säger panelen? Svårt att bestämma mellan dessa alternativ Faux-läder med "Dinamica" (får bara kallas Alcantara om det odlas i Alcantara-regionen ![]() Eller rejsigt med Svart nylon. Ganska skönt på varma sommardagar.. ![]() ![]() _________________ Petter Berggren |
||||
Fin bil du har!
Jag har troligen två nya stolar inkl underred/fäste och 6p bälte tillsalu https://apex.se/catalog/product/view Hör av dig om det kan vara intressant. Har samma typ i andra bilar, mkt stol för pengarna och funkar både på bana och glassrundor. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Ny backspegel. Även nya sidospeglar som var ärgade och fula.
Gamla elektrokromatiska speglarna från tidigt 2000-tal verkar ha en tendens till att spricka. Komplett ny enhet från BMW? 7500:- Tacka vet vi AliExpress, 600kr och lite pill senare så. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Petter Berggren |
||||
Rostlösare och värm på nippeln på bromsslangen, elda inte bort överdraget på bromsröret bara.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Re:
På vanliga E46 funkar det bra att skära itu plåtblecket som håller övergången rör-slang samt även sätta ett jack med typ Dremel i slangkopplingen där nippeln är igängad, vilket släpper på spänningen. Plus värme och rostlösare då. Sen skruva ur som vanligt fast mkt lägre risk att dra nippeln rund och behöva byta den (= strul). Och nytt plåtbleck då. ![]() Antar att det ser likadant ut/går att göra likadant på en M3 men har ingen att kika på. Var lite försiktig eftersom bromsvätska kan vara brandfarligt. _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Re:
Detta hade jag också behövt göra på min. Hur blev resultatet? Följde du någon guide eller var de lätt? Kanske någon länk ? ![]() _________________ nicklas a |
||||
Mer "clubsport" och mindre banhink.
Installerade Cobra Nogaro med stolsfästen från Brey Krause. Det är snyggt med möjlighet att använda originalstolarnas underrede. Nästa steg är mattor och återställa interiör i baklucka. Svårt att veta vad som saknas i bilen då man själv inte rivit ut interiör! Ingen som ska strippa en E46 coupe inom nära tid och vill sälja interiördelar? ![]() ![]() _________________ Petter Berggren |
||||
Re:
Jag har inga mattor att sälja, men vill säga att jag tycker att du har valt helt rätt stuk på detta! Precis samma känsla som jag vill få i min bil. ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
Inredning
Kan nog ta bort detta, insåg att den kommer från en högerstyrd bil... Jag har nog en matta från M3 ligger på vinden. Svart. Du kan väl PMa mig med ett bud så löser vi det på något vis. _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||
Tips på kompetent kodning av BMW i Stockholm?
Vill kringgå sensor för passagerarsäte, utan att använda motstånd. Airbag-lampa lyser. Resisto/motstånd på ingång men kommer inte komma fram innan besiktning. _________________ Petter Berggren |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 423 besök senaste veckan (11047 totalt) |