| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mazzarini RT V6 / 2018
|
<< 1, 2, 3 ... , 139, 140, 141 >> 103 besök idag (1092913 totalt) |
|
Inga barnsjukdomar så här långt...
22 mil provkörning. 0.6bar i vattentryck, 110 grader i oljan och 87 grader i vattnet och fläktar och pumpar slår till och från så som det är tänkt. Motorn låter fantastiskt och drar riktigt hårt i år. Nya kaminställningarna (återigen) gav det sista finliret som jag verkligen saknat. Dessutom kalla ballar eftersom det numera sitter en AC i bilen som kyler på mer än bra. Ska köra lite till, den brukar ju ha en tendens att släppa lite vatten från en eller två slanganslutningar så här i början efter att allt varit isärtaget. _________________ Ricky Schneberger |
||
|
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
|
Mmm the ljud is strong with this one!
Gött med AC också! Har du använt en donatorbil, eller har du köpt universlprylar? Tänker främst på hårdvara under huven - torkfilter, kylaren, kompressor osv... |
||
|
Re:
Det är universal från carbuilders. Det mesta följde faktiskt med bilen då jag köpte den, men har aldrig varit inkopplat. Men jag köpte slang och det som var kvar därifrån. Kondensor (den i fronten på bilen) var jag osäker på och mailade carbuilder vilken storlek på kupén och vad jag hade för mått osv att förhålla mig till, och då gav de rekommendation. Enda problemet är att värmen i värmepaketet inte räcker för att blanda ut kylan så jag kommer även att montera en tempgivare som kommer att slå till/från kompressorn vid inställd temperatur. Och då har jag ju byggt mig en liten ACC istället för bara AC. _________________ Ricky Schneberger |
||
|
Alldeles underbar ljud upplevelse, bästa V6an jag hört
Lätta svänghjulet, i kombination med gurglet, galet vad jag hade växlat många gånger i onödan
_________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
|
Ja, oerhört skönt ljud oavsett varvtal och last
Nu lyssnade jag dessutom bara med mobilens högtalare, så jag kan bara föreställa mig hur ännu mer awesome det låter i verkligheten. Så ska en sportbil låta
2025 - året då hon blev "klar"......?
2025 - året då hon blev "klar"......? För första gången så har det varit en felfri säsong. Inte så många mil avverkade, men det har blivit några stinter på både 30 och 40 mil. där allt bara har fungerat. OCh nu är hon i den skepnaden som Håkan hade som vision när han började skapa henne. En GT-vagn med möjligheten att kunna sikta på det södra europa. Även om det numera krävs hörselskydd för att orka med. Men jag har sett och hört både Lola och andra klassiska räsers på banorna och mina 115db låter inte mer än deras, så det får vara så här. Jag tillåter henne att väsnas, rossla och yla. Ett lättare avsläpp vid mikrofonen de gånger jag kör förbi så löser det sig. Att i slutet av oktober kunna gå ut och öppna porten och starta upp för varmkörning för att sen bara ta sikta på en bredare väg söderut förbi Gränna och den klassiska E4an förbi Husqvarna - det är livsnutning. Nu ska nästa mål tas och det är att kunna köra henne på SPA vid någon av dessa Trackdays som brukar gå av stapeln varje år. 2025 blev rätt lyckat.
mvh //Ricky
_________________ Ricky Schneberger |
||
|
_________________ Daniel Wahlberg Projekt: Mittmotorkoja https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1725931 |
||
|
Hockeypuckarna till motorfästen är helt perfekt avstömda så det är sådär lite lagom perfekt pill i rumpen vid full patte.
Efteråt såg åkte vi o tog en drink på en bodega i närheten . Because mekiko Älskar den där bilen .
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
|
Re:
Det sägs att under sommarhalvåret under varma dagar så kan Man ge sig ut på den Ösgötska slätten med peltorkåpor å öronproppar. Å ända kan man höra när den skönsjungade busson närmar sig rödmarkeringen ut ur den svepande högern innan hjortkvarn
||
|
Följebil finnes 2026 (hoppas jag )
Bäste herrn, riktigt tjusig kärra. Och fasiken vad det låter bra, skulle tro att hela Alfagänget är avis på det soundet. Jag när en förhoppning om att kunna åka runt jag med och då i "Pjerton". Vi får väl se om alla bes datum och funktioner är med mig. Om det går vägen kan man va följebil till SPA eller "hangaround" Tjång / H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
|
Re: Följebil finnes 2026 (hoppas jag )
Vi behöver levla upp den här idén till något konkret.
mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||
|
Re:
Den blev lysande. Den är inte så märkvärdig egentligen. En så länge används de gamla primärerna. Däremot så har sekundären räknats om till att leverera som mest strax under peakeffekt. Det är en enkel megafonkona och inuti så finns det en mottryckskona för att inte få bakpulser upp i primärerna. Efter den första konan så nyper det åt lite för att sen expandera i en sista slutkammare innan det landar i atmosfären. Så inget märkvärdigt egentligen. Tänk hur ljuddämpare på gamla hojar kunde se ut. Sedan sjönk insugstempen under motorkåpan med drygt 20-23 grader vilket är en minst lika stor bedrift.
_________________ Ricky Schneberger |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mazzarini RT V6 / 2018
|
<< 1, 2, 3 ... , 139, 140, 141 >> 103 besök idag (1092913 totalt) |