Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 75 besök senaste veckan (124181 totalt) |
Hade en gopro på sidan av bilen så inom kort kommer det ut lite film på tuben hälsar kameraägaren!
Trevliga kameror det där ![]() |
||
Utvärdering och önskelista efter gårdagen!
*Lamelldiff med lägre utväxling istället för nuvarande viscodiff med bankrånarutväxling *Moccaratt istället för original bussratt *E36 styrväxel istället för original syrväxel med hundra varv *Nya däck som greppar Sen så hade inte lite mindre vikt över framhjulen skadat så huv skärmar och frontspoiler i glasfiber hade vart fint! |
||
|
||
Haha ja det är lite bludder bludder poff poff på tomgång! Det första besiktningsgubben sa att den här får du aldrig igenom ![]() Återstår att se om den går igenom nu när den är 2,8liter och lite annat hysch hysch... |
||
Vad finns det för bilar som har 16tums plåtfälgar original 4*100? Jag skulle haft tag i ett par smala så jag kan köpa 16tums däck istället! Utbudet ökar enormt jämfört med 15 som jag har nu!
Det går ju givetvis med alufälgar med dom ska gärna inte vara bredare än 6,5! |
||
Kolla här http://www.oclbrorssons.se/78802_SE.
Då får du i alla fall lite tips. Opel Astra och Renault Megane såg ut att vara rätt. Att sen köpa nya plåtisar verkar dyrt men någon skrot kanske har. |
||
Bra länk ![]() Det får bli ett besök till en skrot och se vad dom kan skrapa fram tills nästa vinter! Oerhört frustrerande när det bara spinner och kasar när man vill ha full acceleration ![]() |
||
Hur höga är 16" rallydäcken??
Har för mig att jag kollade på den tiden jag hade Alfa75TS. Då fick jag inte plats men den var ju ganska låg också. |
||
Jämförde med några bekantas audi som det sitter michelin 16 på och det skiljde ca 1cm i omkrets jämfört med dom jag har nu! Så det skall rymmas tror jag!
Nu verkar det som att det skall slå om och bli varmt nästa vecka och på lördag skall jag på kurs med jobbet! OFLYT!! Hoppas på ett bra pass på söndag då jag vill få både film och kort från körningen!! |
||
|
||
|
||
Det är sjukt kul! Dock höll inte däcken ![]() En till ![]() ![]() |
||
Jösses här har åren gått
![]() Husbygge och 4 barn tar sin tid ![]() På onsdag ska jag göra ett besök på bilprovningen för första gången sen 2007. Vem vet, kanske det kan bli en comeback på kinnekulle i år!! |
||
Kul att du har hittat tillbaka till rejsa 😊 Lycka till idag på Bilprovningen, så kanske vi ses i Kinnekulle.
_________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
||
|
||
|
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 75 besök senaste veckan (124181 totalt) |