Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
13 besök senaste veckan (594 totalt) |
Vilken 8hp i E36 M3
Hej jag har en BMW M3 e36 med kompressor så har ca 400-450 whp. Vrider blir inte så högt som med turbo verkar det som. Minns ej vridet nu. Men har planer på en 8hp låda. Vilken ska jag använda mig av? Jag vill ej banka eller kapa i karossen. Åker med maxxecu. Tänker gå det lätta vägen och köpa rätt grejor från början. Någon som orkar skriva vad jag behöver. Allt från låda till kardar. ![]() _________________ Christoffer Högås |
något färdigt recept får någon annan sätta ihop, men jag byggde 8hp låda på min e46 m54, för några år sedan.Det var bl.a min bil som användes för att utveckla 8hp stödet till maxxecu. Mycket vedermöder var det. men roligt och resultatet blev otroligt bra. Allt du behöver veta står där, men du får scrolla igenom några sidor. dom mekaniska förändringarna är rätt tidigt. sedan blir det mest mjukvarugrejor.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
13 besök senaste veckan (594 totalt) |