Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
267 besök senaste veckan (569 totalt) |
Gör en intressekoll på min Mazda MX-5 NBFL TRACKDAY(facelift) från 2002 då jag inser att byggandet är det jag tycker är roligt och tiden för körning inte räcker till.
- ett kompromisslöst och fullt SFRO-besiktigat turbobygge, byggt från grunden med kvalitetsdelar och rätt utförande i varje steg. Bilen är laglig, körklar och redo för både gata och trackdays Motor & Drivlina: 1.6L motor, helsmidd och bearbetad: ZRP smidda vevstakar Wiseco smidda kolvar Boundary oljepump SkidNation baffled oil pan Block & topp planade Ventilspel inschimsat med original shims Nya lager och bultar i hela motorn Kraken turbo-kit med Pulsar GTX2860R Stor frontmonterad intercooler Bosch 870 cc spridare R8 COP tändspolar ME221 styrsystem - programmerbart, mappat för E85 Innovate bredbandslambda + Can Checked display Bofi Racing koppling och svänghjul 6-växlad manuell låda 3.6 Torsen LSD med förstärkt differentialbrygga ⛽ Bränslesystem (E85 + flexfuel): Bosch BR540 bränslepump Radium billet fuel rail Radium ställbar bränsletrycksregulator Flexfuel-sensor - bilen anpassar sig automatiskt för E85/bensin PTFE-slangar med nylonomspinning AN-kopplingar i hela systemet 🔊 Avgassystem: 2.5" rostfritt avgassystem med V-band-klamrar Katalysator monterad - kan lätt bytas mot rakt rör som ingår 🔧 Chassi, bromsar & inredning: XYZ coilovers - justerbar höjd och dämpning Strongflex polyuretanbussningar Subaru WRX 4-kolvs bromsok fram 300 mm bromsskivor fram Stålomspunna bromsslangar runtom SkidNation förstärkta rambalkar Förarsidans golv sänkt 40 mm Cybul genomgående stolsfästen Sparco racingstol QSP sport-ratt med rattnav Flockad inredning Cybul halvbur Fälgar: Advanti Storm S1 15x8" (flow formed) Däck NANKANG NS2-R ❄️ Kylsystem: Japspeed aluminiumkylare med dubbla kylfläktar Extern Setrab-typ oljekylare Stor frontmonterad intercooler 🧩 Exteriör: Frontläpp från Carbon Miata Ducktail (ankstjärt) bak Kan säljas via bilfirma med 20% handpenning och delbetalning. Byten är av intresse! Står i Sundsvall och ni når mig på 070-7902629 Mer bilder finns på Instagram https://www.instagram.com/trackweapo Blocket annons: https://www.blocket.se/annons/vaster _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
267 besök senaste veckan (569 totalt) |