Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 228, 229, 230 353 besök idag (1154294 totalt) |
Ja så måste det ju vara ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||||||
Räknas airjacks? Då är dom ju alltid med ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||||||
Tack! Men du skulle ju gett dig till känna! Eller var jag inte där? Lyckades komma iväg från bilen typ 15 minuter på hela eftermiddagen. ![]() Blir säkert en nästa gång också ![]() |
||||||||||
Detsamma! Riktigt frän BMW-n är! Kul att få se den i verkligheten! Blir du ståendes någon gång så lägger vi bara in den i bakluckan på Pontiacen. ![]() |
||||||||||
![]() Nu när bilen i alla fall är körbar så behöver man ju varken jobba snabbt eller prioritera (well...). Pysslat vidare med frontspoilern lite. "Bara" kvar att renkapa plankan, fixa lite finish på bitarna samt ett par sista fästen mot karossen. (ska inte alls sticka ut sådär mycket är det tänkt, för det kommer ändå försvinna på första vägbulan) ![]() En kollega hjälpte mig med en större print. 2x420mm vilket var på håret, men det gick. ![]() Hålet är redan upptaget för luftintaget, vilket har gjort kylningen avsevärt bättre. Går fortfarande lite varm när man står på tomgång tyvärr så lite jobb kvar där. Tanken är frontspoiler och ventilationsshakt för att pressa luften igenom. ![]() Vet inte hur man ska erkänna sånt här, men extremt pinsamt är det i alla fall - jag räknade fel på 10mm på båda sidorna så var tvungen att bredda fronten lite manuellt genom att dela några lager print från några gamla bitar och foga i. ![]() Lossning av fronten hamnar ju bakom grillen, så jag chansade och satte magneter där. Nu med de på plats så tror jag det kommer funka utan problem (finns nödskruvhål också). Man får ta i rätt bestämt för att plocka loss gallret ![]() ![]() ![]() Stora hålet innanför tornen blir till kylaren. De två små på kanterna till bromskylning. PS: Om det finns någon som skulle tycka det var kul att renovera en T56-låda (har en över nämligen...) så att Pontiacen kan sluta med sin inkontinens så hade det varit otroligt uppskattat! |
||||||||||
Kön av gubbar som ville prata "400 motorer" och annat jänkespråk var ju oändlig.. 😂 _________________ Calle Olsson |
||||||||||
|
||||||||||
-Jag tar dig på orden. Bra idé. Tänk att få åka Pontiac ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||||||
Åktur kan nog ordnas någon gång. Även om jag skäms för att den är långt från perfekt än så länge.. ![]() ![]() |
||||||||||
Finns en farbror i Karlskoga som några bekanta som kör T56 i Modsport tar hjälp av som ska vara duktig. Ska jag kolla efter kontaktuppgifter? _________________ Patrik Lissjos |
||||||||||
Förresten, min fuktar runt spaken och det ska tydligen vara ett välkänt problem att org ventilationen inte är tillräcklig. _________________ Patrik Lissjos |
||||||||||
Bra poäng med ventilationen. Ska komma ihåg det.
Känner jag mig själv rätt, så kommer det ändå sluta med att jag gör det själv. ![]() Någon anal utflippad renovering med lite egna speciallösningar eller nåt. |
||||||||||
Ja det vill vi ju se ![]() ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||||||
Klart du gör det själv, en T56 kan ju inte vara omöjlig att förstå sig på.
Du kommer antagligen billigare undan också. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 228, 229, 230 353 besök idag (1154294 totalt) |