Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 237 besök idag (31627 totalt) |
Troligen korrekt gissat.... ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
En inte helt otänkbar lösning är att gå på låskistan inifrån med vinkelharry, och helt enkelt destruera kistan. Bara för att för att få upp dörren. Låskistan sitter väl bultad från kortsidan på dörren? Omöjliga att komma åt med stängd dörr? _________________ Magnus Falk |
||||
|
||||
Får bli något sådant... ![]() ![]() Kistan är bultad från två håll tyvärr. Insida och kortsida. Skall hämta kraft och ta det en vacker dag när det regnar... _________________ Patrik Skoog |
||||
Det räcker ju med att bara få låskistan att kasta in handduken, med några väl valda snitt med "harry", så dörren går upp. När väl dörren när öppen så är det ju bara att skruva bort kistan. Vad jag menar: -Låskistan behöver ju inte förrintas och utplånas från jordens yta med vinkelharry...
_________________ Magnus Falk |
||||
![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Gjorde slag i saken och tog tag i dörrhelvetet som gått i baklås.
Tråcklande in mig på passagerarsidan och lyckades skruva ur lite skruvar till täckplåten. Vek ut den och fick ner en huggmejsel och på med släggan. ![]() Lyckades dela skiten (låskistan) på plats utan att skada något väsentligt. För info är det massa kugghjul, fjädrar och mekanik i en låskista. Väl delad så fick jag precis in handen för att dra i armen som frigör dörren. ![]() Dörr öppen, ny låsanordning beställd. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Bra jobbat!
Hade aldrig haft varken tålamodet eller överseendet angående låskistans myteri på sin post. "Harry" eller "Humlan" hade åkt fram i ett nafs för omedelbar arkubusering med anledning av konstaterat högföräderi mot lagets gemensamma mål. _________________ Magnus Falk |
||||
![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Ett lördagsryck med elsystemet
![]() + och - på plats. Fick ta batteri isolatorn från E30:n då ECU masters har restat denna sedan november 2024.. kan inte vänta längre nu. Beställde ett nytt kontaktstycke så jag kan bygga en ny härva till den. ![]() PMU modulen på plats, svarvade lite delrin distanser då det var ojämnt underlag. Framför det svarta röret döljer sig + och - terminaler samt en 100A säkring till elservon. Styr detta via ett relä då jag inte vill "offra" alla utgångar på PMU. Styr relät via knappsatsen av/på. ![]() Framme är nästan allt kablage färdigt. ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Bygger vidare när tid ges
![]() Sista härvan inne i bilen, till Dash. Sen skall allt konfigureras. Dubbla CanBus slingor. ![]() PMU nästan klar ![]() ![]() Den här röran står näst på tur ![]() Org ECU pga LinBus funktionerna. Men org härva skall rensas så jag kan ansluta till PMU. Jag behöver få ut OBD kontaktdon ut härvan då den inte finns kvar. Någon här som vet vad som krävs ? ![]() Idag fyllde jag och Martin på vatten, olja i växellåda och motor samt bromssystem. ![]() Sänkte ner den på vågen för första gången sedan den var gatbil. Vikt startklar utan förare och bränsle. ![]() Original vikt som gatbil med 15l bränsle och utan förare. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Det går för sakta framåt, för mycket jobb och för lite fritid. Tyvärr är bilen inte uppstartad, väntar på support från PSI motor för att konfigurera upp alla ECU masters enheterna.
I väntan på hjälp så är i alla fall hjulinställning och cornerweight klar! ![]() ![]() ![]() ![]() CW gick smärtfritt och fint, de gamla takterna satt i hos mig & brossan tydligen ![]() Hjulinställning tog en stund eftersom det var första gången allt skall justeras. Hyfsat komplex bakvagn, men det blev bra. Inte nöjd med framvagnen, här behöver jag bygga om lite. Men tillräckligt bra för att kunna åka shakedown så fort den går för egen maskin. Tack GT däck i Kävlinge för lånet av era grymma lokaler! ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 237 besök idag (31627 totalt) |