Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Kadett C City -79, häcklande bromsvåg...
<<   1, 2, 3 ... 51, 52, 53
723 besök senaste veckan (87406 totalt)
Jonas W
Ulrika i Österrgötland
Här sen Dec 2006
Inlägg: 144



På bilden av pedalstället, så ser det ut som OBP cylindrar, dem har skapat problem för många....

Hade själv problem med luft i systemet på både broms o koppling, som gick att lufta bort för att sedan återkomma lite random....
Bytte till riktiga cylindrar, aldrig haft problemet efter det.

Stången som trycker på hc måste ha ett spel i alla lägen som vågen kan justeras till.

_________________
Jonas Wiborg


Corvette C6 2,3Turbo
Nr 24 i www.MSLS.info
RIP Ascona B 2,3 16V
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12159



Re:

Jonas W skrev:
På bilden av pedalstället, så ser det ut som OBP cylindrar, dem har skapat problem för många....


Jag vet inte om de strulade egentligen för mig det var så mycket annat som strulade, men för att vara säker på att få bra bromsar och ta bort en felkälla så bytte jag bort OBP-cylindrarna.

[quote="Jonas W"Stången som trycker på hc måste ha ett spel i alla lägen som vågen kan justeras till.[/quote]
+1
Stången fastnade lätt i början, med följdfelet att bakbromsarna låg på.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2985


Trådstartare
Kopplingen hade OBP, de andra är "no name".

Kopplingen strulade ju med, läckage vid utgående nippel. Visade sig att jag fått i den liiiite lite snett så bottenhalvan av gängorna på en sida är borta. Där sitter nu en wilwood istället.

Med lite distans känns problem med balansaxeln/frigång/låsning mellan bricka och tryckstag som det jag ska titta på först. När cylindern var lossad kom ju vätska igenom direkt så att det är kolven som häcklar känns mer långsökt än övriga orsaker.

De är väl bara å bita i de sura och plocka ut hela paketet igen.. och samtidigt bygga om lite så det blir enklare att montera det i och ur.

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2985


Trådstartare
Re:

Cassius skrev:
[img](och jag hoppas Innerligt att jag Aldrig behöver ta ut det igen!! Men de lär man väl få.. säkert snart också, typ om ett par dar..)





Borde ta jobb som spågubbe...

Här syns "problemet" i alla fall.



Grubblar inte mer över detta idag... kanske över hur jag ska modifiera det för enklare montage.. två av 4 skruvar är Rejält svåra att få dit. Enklare att ta ur men även de en pina.

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera 1
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1903



Ta isär och montera kralligare fjädrar inuti cylindrarna.

_________________
Patrick Wetterskog

Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Kadett C City -79, häcklande bromsvåg...
<<   1, 2, 3 ... 51, 52, 53
723 besök senaste veckan (87406 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande