Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 118, 119, 120 585 besök senaste veckan (696941 totalt) |
Problemet med styrtappen var att om jag hade för kort, så styrde den inte i tändstiftgängan... Och hålet är inte rakt. Så försänkningen blev offset. Det var dumt. Den kunde heller inte vara för lång, för då tog den i kolven. Nu när toppen var lös så hade jag inga bekymmer. (anledningen till att jag tappade den innan var ju att den inte var fast skruvad i centrumet) Jag svarvade en ny styrtapp som passade bra i gängan.
![]() ![]() Sen pressade jag fast den i försänkaren. Detta blev en stabil centrumstyrning som styrde exakt mitt i hålet och därför centrerade försänkaren perfekt. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
När jag väl var igång gick allt hur bra som helst. Så alla 6 brunnar är klara nu.
![]() ![]() ![]() Först kändes det lite scetchy med handmaskinen, men det styrde fint, så det var inga bekymmer. Man ser på bilden den blanka ringen. Det är den nya ytan. Jag svarvade av nån tiondel på hylsan och testade att dra i ett av de nya stiften. Man ser skillnaden på utstick tydligt. Efter bilden testade jag med en kopparbricka och då blev stiftet perfekt. Sen gjorde jag rent allt och nu är det klart för att monteras ihop igen. Snabbt och smidigt. Men jag har ingen packning. Det är dock beställt, så bara att vänta och sen slå ihop allt. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Re:
Gött å hitta lite speciallösning som funkar. Håller tumarna för att det löser problemen ![]() _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 118, 119, 120 585 besök senaste veckan (696941 totalt) |