Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 89 besök idag (142849 totalt) |
SSM 2025
Så sportvagnsmeeting som nästan är årets höjdpunkt även om man är publik. Det har varit några år nu med lite mindre deltagare men i år var det gott om bilar även i historic klasserna och vi var ändå ett hyfsat gäng i B också. Denna gången körde vi alla Roadsport i ett heat dvs A , B och C tillsammans så det fanns många att fightas med mellan klasserna också. Första racet gick i blött. Fick ganska bra start och tog några bilar på rakan, försökte hålla mig från kontakt ner i första kurvan och tog det lite försiktigt men då kom miatorna som flugor istället och jag tappade alla som jag tagit mig förbi i starten ![]() Tack vare en del avkörningar och snurrningar så kom jag till slut 2:a i B vilket känns som en vinst för mig ![]() https://youtu.be/CljUI4FjIBk Race 2 blev torrt, nu funkade det lite bättre, gjorde en bra start men nu var övriga B bilar också lite snabbare. Kunde inte hålla utan tappade Niklas och Max efter några varv vilket gjorde mig till 4e plats men fortfarande hyfsat jämna steg med täten och kunde dem fightas några kurvor längre fram. I min iver att försöka komma ikapp så drygade jag ut varvtalet lite extra och lade mig nära varvstopp på varje växel, då uppenbarade sig ett problem jag haft lite av och till.. remmen till vattenpump/generator expanderar lite grand för mycket och gnider mot fästet till VR-givaren. Efter ett tag blev det för mycket och den hoppade helt enkelt av, motorn kokade och i slutet på rakan skvittrade vatten på hjulen och jag snurrar ett helt varv av ut i gruset. Nåväl det var en kul helg och roligt att lära känna de andra gamla rävarna i klassen, bästa varvtid denna helg blev 1. 10.8 och nu vet jag vad som krävs för att vara med lite längre upp i B. https://youtu.be/7M2dO7scRL0 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 89 besök idag (142849 totalt) |