Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 137, 138, 139
1722 besök senaste veckan (396229 totalt)
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008

Re:

Janne J skrev:
Sprint 3 med SVKG.
Bra väder om än något blåsigt, mycket bättre ordning i depån vilket gör det lättare att veta när man står på tur för att starta, bra jobbat från tävlingsledningen thumbs up

Tack för de orden Janne vi gör så gott vi kan och lär oss hela tiden hur vi kan göra upplevelsen för er så bra som möjligt.

Janne J skrev:

Carl sade till mig i går att jag kör "högertrafik", att jag har olika avstånd till konan om det är en höger eller vänstersväng, mycket bra information som jag genast började träna på, tack Carl, mycket bra feedback

Nu sa jag iofs att du körde för mycket åt vänster men kul att jag kunde bidra på ett hörn

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Du har rätt, jag snurrade till det, för långt till vänster är det

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011

Vi som var där tolkade det inte som en påkörning utan snarare ett upprätthållande av traditioner

Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Re:

Axly skrev:
Vi som var där tolkade det inte som en påkörning utan snarare ett upprätthållande av traditioner

"en gång är ingen gång, två gånger är en vana"

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Lowflyer
Eskilstuna
Här sen Aug 2006

Hej Janne. Vad har du för skivor bak? Läste att det var något färdigt kit, men undrar om skivorna härstammar från någon vanlig bil?
Hur är det med tillgången på bra belägg till Cobra-oken? Finns det någon mer bilmodell som använder samma ok? Jag såg ett annat kit häromdagen som använde GM-ok. De såg väldigt lika ut som dina.
Vet du om det är samma infästning på 8 och 9-tumsaxlarna? Tänker hålbild mot bromsskölden, offset osv?

MVH Jan Dersjö

Kinna
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Det stämmer att jag köpte ett färdigt kit, det var begagnat men jag tror det kom från Summit. Det enda som är kvar är skivorna och någon del av infästningen, var skivorna kommer från har jag inte blivit klok på.

Från början var det "GM metric" oket men jag fick inte det att fungera så jag började gräva i bromsbalansen och upptäckte att det är gigantiska kolvar i GM oken, bromsbalansen var helt galen, kan inte förstå hur man kan konstruera ett sådant kit från början. Dessutom var infästningen modell plockepinn med mängder av olika distanser.

Jag byggde om hela klabbet och använde Mustang 2015-17 ( tror jag det var ) ok med rimligare kolvar och vettig handbroms.
Har kört med standardbelägg hela tiden och det har fungerat bra både på banmöten, konbana och gata, totalt sett 6 år och 1300 mil.

Är rätt säker på att hålbilden skiljer på 8 och 9 axeln och även inom varje.

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Lowflyer
Eskilstuna
Här sen Aug 2006

Ok, tack för input. Tur att jag inte köpte kittet med GM-ok då.
Jag var rätt säker på att du hade sagt att du körde med Ford Mustang Cobra 94-04 oken? Vi pratades vid en gång för nåt år sedan per telefon. Men jag minns väl fel...
Synd att du inte visste vilka skivorna var. Jag får leta vidare.

Efter att jag postade inlägget ovan lyckades jag googla mig till hur bultmönstret ser ut på axelkåpans ändar och det är som du säger att 8 resp 9 tummarna har olika.

Ford Mustang HT 1965 Janne J
<<   1, 2, 3 ... 137, 138, 139
1722 besök senaste veckan (396229 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande