Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 137, 138, 139 1722 besök senaste veckan (396229 totalt) |
Re:
Tack för de orden Janne ![]()
Nu sa jag iofs att du körde för mycket åt vänster ![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Re:
"en gång är ingen gång, två gånger är en vana" _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Hej Janne. Vad har du för skivor bak? Läste att det var något färdigt kit, men undrar om skivorna härstammar från någon vanlig bil?
Hur är det med tillgången på bra belägg till Cobra-oken? Finns det någon mer bilmodell som använder samma ok? Jag såg ett annat kit häromdagen som använde GM-ok. De såg väldigt lika ut som dina. Vet du om det är samma infästning på 8 och 9-tumsaxlarna? Tänker hålbild mot bromsskölden, offset osv? MVH Jan Dersjö _________________ Jan Dersjö |
||||
Det stämmer att jag köpte ett färdigt kit, det var begagnat men jag tror det kom från Summit. Det enda som är kvar är skivorna och någon del av infästningen, var skivorna kommer från har jag inte blivit klok på.
Från början var det "GM metric" oket men jag fick inte det att fungera så jag började gräva i bromsbalansen och upptäckte att det är gigantiska kolvar i GM oken, bromsbalansen var helt galen, kan inte förstå hur man kan konstruera ett sådant kit från början. Dessutom var infästningen modell plockepinn med mängder av olika distanser. Jag byggde om hela klabbet och använde Mustang 2015-17 ( tror jag det var ) ok med rimligare kolvar och vettig handbroms. Har kört med standardbelägg hela tiden och det har fungerat bra både på banmöten, konbana och gata, totalt sett 6 år och 1300 mil. Är rätt säker på att hålbilden skiljer på 8 och 9 axeln och även inom varje. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Ok, tack för input. Tur att jag inte köpte kittet med GM-ok då.
Jag var rätt säker på att du hade sagt att du körde med Ford Mustang Cobra 94-04 oken? Vi pratades vid en gång för nåt år sedan per telefon. Men jag minns väl fel... Synd att du inte visste vilka skivorna var. Jag får leta vidare. Efter att jag postade inlägget ovan lyckades jag googla mig till hur bultmönstret ser ut på axelkåpans ändar och det är som du säger att 8 resp 9 tummarna har olika. _________________ Jan Dersjö |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 137, 138, 139 1722 besök senaste veckan (396229 totalt) |