Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 138, 139, 140 >> 379 besök senaste veckan (398997 totalt) |
Re:
Tack för de orden Janne ![]()
Nu sa jag iofs att du körde för mycket åt vänster ![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Re:
"en gång är ingen gång, två gånger är en vana" _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Hej Janne. Vad har du för skivor bak? Läste att det var något färdigt kit, men undrar om skivorna härstammar från någon vanlig bil?
Hur är det med tillgången på bra belägg till Cobra-oken? Finns det någon mer bilmodell som använder samma ok? Jag såg ett annat kit häromdagen som använde GM-ok. De såg väldigt lika ut som dina. Vet du om det är samma infästning på 8 och 9-tumsaxlarna? Tänker hålbild mot bromsskölden, offset osv? MVH Jan Dersjö _________________ Jan Dersjö |
||||
Det stämmer att jag köpte ett färdigt kit, det var begagnat men jag tror det kom från Summit. Det enda som är kvar är skivorna och någon del av infästningen, var skivorna kommer från har jag inte blivit klok på.
Från början var det "GM metric" oket men jag fick inte det att fungera så jag började gräva i bromsbalansen och upptäckte att det är gigantiska kolvar i GM oken, bromsbalansen var helt galen, kan inte förstå hur man kan konstruera ett sådant kit från början. Dessutom var infästningen modell plockepinn med mängder av olika distanser. Jag byggde om hela klabbet och använde Mustang 2015-17 ( tror jag det var ) ok med rimligare kolvar och vettig handbroms. Har kört med standardbelägg hela tiden och det har fungerat bra både på banmöten, konbana och gata, totalt sett 6 år och 1300 mil. Är rätt säker på att hålbilden skiljer på 8 och 9 axeln och även inom varje. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Ok, tack för input. Tur att jag inte köpte kittet med GM-ok då.
Jag var rätt säker på att du hade sagt att du körde med Ford Mustang Cobra 94-04 oken? Vi pratades vid en gång för nåt år sedan per telefon. Men jag minns väl fel... Synd att du inte visste vilka skivorna var. Jag får leta vidare. Efter att jag postade inlägget ovan lyckades jag googla mig till hur bultmönstret ser ut på axelkåpans ändar och det är som du säger att 8 resp 9 tummarna har olika. _________________ Jan Dersjö |
||||
Sista deltävlingen i Svkg's sprintcup, jag har kört 4 av 5 och reglerna är sådana att man får räkna bort en tävling under säsongen.
Först ett jättestort tack till alla inom Svkg som är med och arrangerar. Förutom att ni är glada och trevliga så är ni också lyhörda och inte rädda för att göra förändringar av detaljer under pågående säsong, allt för att det ska vara så smidigt som möjligt för oss deltagare. Denna säsong har Mussen varit ett schweiziskt urverk, jag vet inte hur många starter det har blivit men det är rekord för mig och inte en enda gång har Mussen krånglat. Full gas och full attack - jajamän, inga problem har den sagt hela säsongen. Finalen hade fått en helt ny bansträckning med en mycket rolig inledning med högre hastighet följt av en utmanande vändning i form av en grisknorr ( Figgz humor, klockren beskrivning ) för att sedan ta oss över på intilliggande landningsbana och en mer traditionell slalom. Avsaknaden av 180° enpunktsvändningar välkomnas av Mussen.. ![]() Detta var en bana med mer flyt och några utmanande partier, med lite justering av vänstern innan målgång till nästa år så blir det toppbetyg. Dagen började med några 83-84 tider, efter några stinter kom flera 79 tider och även en 78.94 som blev dagens snabbaste för mig. Nu väntar jag på det slutliga resultatet från 2025.. ![]() ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Re:
jag har oxå gått på den lätta o köpt ett sånt komplett broms kit, för många år sen ![]() det sluttade med att jag slängde hela klappet o köpte wilwood istället _________________ henrik nielsen |
||||
Re:
Jag köpte Ford Mustang Cobra SVT ok och tillhörande ventilerade skivor. Sen får man väl sno ihop lämpliga adaptrar tänker jag. Har inte fått hem grejerna än. Fram snor jag Jannes lösning rakt av med Brembo ok och Mustang 70-73 skivor. Ursäkta att vi slabbar ner din tråd Janne, jag överväger att skapa en egen ;-) _________________ Jan Dersjö |
||||
Re:
Lösningen fram har fungerat ypperligt i 6 år, otaliga konbanekörningar och ett gäng banmöten. Se till att säkra adaptern med låstråd ( egen erfarenhet..) Ingen fara, ni slabbar inte, men du får gärna starta en egen tråd! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
_________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||
Resultaten från årets slalomcup har kommit https://svkg.se/racing/sprintrace/re
Jag blev 3:a i min klass ![]() ![]() Bronsplats med Mussen!! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||
Re:
GRATTIS!!! ![]() ![]() Snyggt kört! Du och Mustangen har levererat på samma glada sätt som alltid men i år med ännu bättre träffsäkerhet tidsmässigt! Roligt att följa framfarten. När kommer fortsättningen på inbromsningen till bronset upp i fotoformat? ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 138, 139, 140 >> 379 besök senaste veckan (398997 totalt) |