Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
16 besök senaste veckan (382 totalt) |
Bromskolvar snett avfrästa mot belägg?
Håller på och renoverar ett par broms ok BAK Köpte nya kolvar och ser att ytan mot beläggen är avfräst och ganska mycket och lång yta. Vad är vitsen med denna avfräsning ![]() Känns som att det blir ojämn/sne tryckpunkt på beläggen så åt vilket håll bör avfräsningen sitta åt ? ![]() ![]() Jag har googlat men hittar inget om just detta.. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
Likadant på bakoken på min gamla Opel.
Det är väl för att kompensera för att kolven "kantrar" lite i oket när man bromsar och sliter beläggen lite ojämnt. Jag gjorde en mall av kartong när jag renoverade mina ok, satte urfräsningarna mitt emot varandra. Har inte märkt nåt konstigt med bakbromsarna, mer än att jag aldrig har bytt beläggen bak. Tror det är några Stoptech jag köpte från Stacke för snart 15 år sedan. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
Kanon, jag klippte till en papp mall som jag använder nu när jag monterar kolvarna så hamnar dom nu rätt.
Konstigt dock att det finns så lite information om just detta. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
16 besök senaste veckan (382 totalt) |