Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
21 besök idag (874 totalt) |
SÄLJES: Porsche Cayman S "clubsport"
Säljer min 987 Cayman S årsmodell 2006 då jag kör mindre och mindre bana. Ett banmöte 2024 och inget hittills i år. Tiden och suget finns inte längre. Köpte bilen 2020 och gjorde alla modifieringar under vintern 2020-2021. Har inte snålat på något utan byggde den som jag ville. Massor av bilder från "bygget" finns om någon vill kolla noggrannare. Alla kostnader loggade i ett Excelblad och alla kvitton finns prydligt sparade i pärm. Full service bok och två nycklar. Farthållare finns och AC:n kyler perfekt. Jag monterade en sport chrono hållare som jag monterat en oljetrycksmätare i då det saknas i Boxster/Cayman. Hjulinställd och invägd hos Bilteknik i Katrineholm. Vikt med halv tank 1355kg. Bilen har gått strax under 10'000 mil. Jag har servat den varje höst inför avställning oavsett körsträcka (som ibland varit pinsamt låg) Nedan listar jag alla moddar som är gjorda. Motor/Avgassystem - FVD deepsump med bafflat tråg - Extra scavenge pump från TTV Racing - 72 graders termostat - Mindre remhjul på vevaxeln (minskar farten på servopumpen) - Orginaldämpare med bortplockade kattar - Carnewal grenrör med HJS 200 cells kattar Transmission - Lamelldiff från Gripper, road/trackday-46/60 ramps, 60 Nm - Enkelmasse svänghjul/Sachs motorsport koppling - Metallbussningar växellänkage spak Bromsar - GT3 huvudbromscylinder - GT3 flärpar till bromskylning - Pagid RSL29 belägg - Orginal skivor och bromsok Chassie - H&R RSS coilovers - H&R krängningshämmare - Droplinks med ledlager - Tarret top mounts fram/bak - RSS toe links - RSS styrändar - GT3 bärarmar fram, original bak - Nya övriga länkarmar - RSS/Powerflex växellåds/motorfästen Hjul - OZ Ultraleggera 19" med MPSC däck - Orginal "lobster claw" med Michelin gatdäck Inredning - Heigo halvbur - 996 GT3 stol i skinn på förarsida - Recaro Pole Position på passagerarsida - Schroth 6-punktsbälten - Alcantara ratt, vxlspak, handbromsgrepp från 997 GT3 - Rattnavsförlängare - Oljetrycksmätare Testar att lägga ut den här bland banåkarentusiasterna innan Blocket. Annars är planen att återställa den i vinter och sälja delarna löst. Alla originaldelar finns kvar. Bilen finns i Eskilstuna. Mob: 070-529 30 68 Pris: 409'000kr ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jocke Rydell |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
21 besök idag (874 totalt) |