Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 332is
<<   1, 2, 3 ... 73, 74, 75
154 besök senaste veckan (265138 totalt)
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

carl.josefsson skrev:

Nja får jag väl säga efter att ha sett mig själv bakifrån, men shit vad lärorikt det var!!! det tackar jag för

/C

Det är ofta givande och kul att jämföra linjer!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Efter ban-kalaset på Kinnekulle ställdes bilen in i garaget och mer eller mindre ignorerades. Semester kom och med den gjorde sig övriga livet påmint via ett takbyte på huset.

I veckan som gått var det dock dags för Sprint - deltävling 4 för året! Plockade fram bilen dagen före och spolade av det värsta bromsdammet samt kollade över vilka skruvförband som var i behov av efterdragning.

Väderprognosen utlovade regn över Vårgårda så jag valde denna gång att köra med gatdäcken. Som alltid en imponerande bredd på startfältet!

Välorganiserad deltävling som flöt på riktigt bra! thumbs up

Regn kom ingenting och det var ju trevligt! Gatdäck i onödan alltså, men det kunde ju vara en bra övning i sig!
Som förväntat var gatdäcken hala, men de blev trots allt lite trevligare efter ha scrubbats några stinter. Fick som bäst en tid på 81:36, så inget direkt att hänga i julgranen för A-klassen - men jag hade lika roligt för det!

Blev inte någon ordning på filmande, men här är en snutt från en av de första stinterna i alla fall.

Under eftermiddagen anslöt några fler deltagare - bl.a. Jonas med sin nyss ihopsatta E30-touring med M52B28. Kul!

Jonas hade ingen tidigare erfarenhet av konbanekörning i allmänhet och med E30 i synnerhet, så han bad mig provköra bilen ett stint!

Tack Jonas! Riktigt kul att jämföra! Bilen var konsekvent utan chassie-olater och uppvisade helt klart ett bra utgångsläge för att vara helt nyligen ihopskruvad! Kommer bli bra det där! thumbs up

Som vanligt stort tack till gänget i klubben som gör det möjligt för oss att ha så här kul!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
I söndags behövde jag åka till Biltema för att handla lite förnödenheter till huset - bra ursäkt för en liten nöjestur! Ostadigt väder men det gör ju mindre när man har täckt bil. Vägen mellan Viared och Seglora är beprövad för ändamålet!

Mellan störtskurar hann jag med att ta några fotobevis också.

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera 1
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008

Favoritväg!
Seglora kyrka är en snygg fotobakgrund thumbs up

Ses vi på finalen?

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006

Re:

Christian Jansson skrev:
I söndags behövde jag åka till Biltema för att handla lite förnödenheter till huset - bra ursäkt för en liten nöjestur! Ostadigt väder men det gör ju mindre när man har täckt bil. Vägen mellan Viared och Seglora är beprövad för ändamålet!

Mellan störtskurar hann jag med att ta några fotobevis också.

-Så snygg med dessa fälgar thumbs up

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

Janne J skrev:
Favoritväg!
Seglora kyrka är en snygg fotobakgrund thumbs up

Ses vi på finalen?

Jadå, det är planen!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

Kjell 944 skrev:

-Så snygg med dessa fälgar thumbs up

Tack Niklas!!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
AndersBergkvist
Göteborg
Här sen Okt 2013

Re:

Christian Jansson skrev:
Klipp #1: Några varv tillsammans med Anders...!

Trevlig att träffa (och köra) med dig och de andra som vanligt, ett gött gäng e de! Kul med lite videofeedback - bilen ser lika trygg och odramatisk ut som den känns. Bara för chauffören att träna vidare och försöka matcha potentialen!

Såg ut som du hade det lite extra spännande där kring 3:23 någonstans

Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

AndersBergkvist skrev:
Såg ut som du hade det lite extra spännande där kring 3:23 någonstans

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003

10 av 10

Vilken fantastisk tråd...

Kompetens i kubik i kombination med matchande ödmjukhet. Läsvärde i sin bästa form. Stort tack!!!

PeO.

Yamaha R1 2002 - banhoj -såld
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re: 10 av 10

PeOR skrev:
Vilken fantastisk tråd...

Kompetens i kubik i kombination med matchande ödmjukhet. Läsvärde i sin bästa form. Stort tack!!!

PeO.

Oj! Tack för det berömmet!!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Imorgon är det SVKG Sprint-final!

Nu åker EBC-beläggen ut!!

Ersätter med Ferodo DS 1.11. Bak blir det Pagid RSL 1 för att matcha mot Ferodo-beläggen då Ferodo hade restnotering på den referensen.
RSL 1 har väldigt likartade egenskaper som DS 1.11, så det borde bli bra.

Körde in beläggen nu i kväll, så kommer till Vårgårda med lagom broms-dammiga fälgar!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008

DS 1.11 funkar ypperligt på Mussen, dammar inte värre än några andra prestandabelägg.

Ses i mörrn!

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Tänk vad olika erfarenhet man kan ha, jag har RP-X belägg fram på min m2 och tycker de fungerar utmärkt (anderstorp och mantorp). Inget smet på skivorna och ingen fading. Har dom kanske ändrat receptet? De andra EBC beläggen skulle jag dock inte vilja ha.

Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

blixten skrev:
Tänk vad olika erfarenhet man kan ha, jag har RP-X belägg fram på min m2 och tycker de fungerar utmärkt (anderstorp och mantorp). Inget smet på skivorna och ingen fading. Har dom kanske ändrat receptet? De andra EBC beläggen skulle jag dock inte vilja ha.

Jag skall vara tydlig med att jag inte haft några problem med fade. Dock som sagt smetande och ett jä**a rasslande.Avvaktar med slutligt domslut gällande vibrationer till efter Knutan 25/8. Kan ju givetvis vara skivorna som slår sig när de blir varma också.

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Final i SVKG Sprintcup 17/8

Vårgårda visade sig från sin bästa sida igår! Strålande solsken och alldeles lagom varmt - härligt!
Det var dags för sista deltävlingen för året, i år har jag deltagit i samtliga - en klar förbättring mot förra året!

Staben i SVKG hade ägnat de tidiga morgontimmarna med att staka ut ny bana lagom till finalen - kul och spännande! Ny sträckning gjorde ju också att ingen av oss deltagare hade någon fördel av att kunna banan bättre än någon annan! thumbs up

Med risk för att låta tjatig måste jag återigen poängtera det trevliga umgänget på klubbens träffar och deltävlingar!

- Glatt, otvunget och välkomnande är ledorden!

Den suveränt goda - och av Hans mycket väl grillade - Glenn-korven förgyllde även dagens kulinariska upplevelse! Tack!

Den nya bansträckningen växte på mig! Kändes vid första genomkörningen bitvis överraskande tight men för varje stint så lärde man sig något nytt och upptäckte förbättringar man kunde göra - bra jobbat! thumbs up thumbs up thumbs up

Om jag skulle ge någon liten kommentar så var det slutsvängen innan mål som kanske kunde filas på liiite bara för känslans skull. Kändes lite grann som att man "väntade ut" den mer än körde igenom den.

Som vanligt så placerade jag mig någonstans i mitten i klass A, fick till en bästa stint på 74:89 sekunder.

Här är den stinten inifrån bilen:

Joel Ohlsson filmade även in liten snutt utifrån - detta är sista partiet innan målgång. Tack Joel!

Stort tack till vännerna i SVKG som ger oss dessa glädjepiller!

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Resultaten för slut-ställningen i Sprintcupen är publicerade. Tack för hästjobbet Fredrik!

Jag brukar ju klassificera mig själv som "någonstans i mitten" av klass A.
Något lite bättre än så är jag tydligen - blev 5:a totalt av sammanlagt 28 deltagare i klassen. - Alltid något - och en förbättring mot tidigare säsonger!

Får se om vi får möjlighet att ta del av Rob K Castros foton från finalen också, kanske man fastnat på någon bild där?

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Köpte en billig Kina-kamera som komplement till DJI Action 4:an jag har.

Wolfang GA420, Kapabel till 4K 60 fps men den funkar säkert mycket bättre på lägre upplösning.
Något högre specad än de vanliga billighetsvarianterna av GoPro. Bl.a.vattensäkrat hus utan att kräva det vanliga "växthuset", även om ett sådant också följde med. Kan app-styras men har även en dedikerad fjärrkontroll.

Mängder av tillbehör följde med inkl dubbla batterier.

Strax över tusenlappen inkl frakt - kunde det vara värt, tyckte jag.

Skall testa kameran på Knutan tänkte jag, kan få filma bakåt när DJI:n filmar framåt. Får återkomma med omdöme efteråt.

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008

Jag gillar separat fjärrkontroll, att hålla på att pilla i någon app samtidigt som man är på väg ut på banan och vill ha Racechrono igång och handskarna är på... tacka vet jag en stor röd knapp

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 55
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 332is
<<   1, 2, 3 ... 73, 74, 75
154 besök senaste veckan (265138 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande