Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
26 besök senaste veckan (501 totalt) |
2025-08-17 SVKG Spring 5 - Vårgårda
Lika bra att starta en tråd här för kommande eftersnack. Dagen började med vår special-medarbetare som fick kon-takt med sitt inre tänkte att det var nån sorts hjulafton. ![]() _________________ Stillastående: Porsche 928 "927'an" Också stillastående: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Här ser vi hur Figgz och Carl hjälper en annan specialdeltagare Grill-Bängt fram till sin arbetsposition för dagen.
Grill-Bängt och kompisen Glenn assisterades senare av Åsa som till allas glädje serverade förplägnad till hungriga rattvirtuoser. ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||
Tack för en helt underbar dag, var "lätt" kräftröd i ansiktet på kvällen...
Nya banan var väldigt rolig, "här gick det att köra mkt fortare" infann sig vid flera tillfällen... _________________ ![]() Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||||||
Re:
Snyggt kört! Får jag gissa vad du föll på? Kan det vara 1 sekunds tillägget för r-däck. Jag lider med dig. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||
Nu vill jag ju inte hävda att det var just det som jag föll på. Det är ju en kombination av alla aspekter. Men i slutändan så var jag bara en halv sekund före närmsta konkurrent (som inte fick R-däckstillägg).
Men det var tajt och kul racing, och det är ju bara på skoj alltihop. (Eller? ![]() _________________ Daniel Strigård Caterham 7 CSR200 ![]() |
||||||
Re:
Om det bara varit på skoj hade inte r-däcks tillägget behövts. Alla hade varit nöjda och glada med de tider de faktiskt kört ![]() _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||
8.00 började vi lägga den nya banan och efter mycket diskussioner och ännu fler viljor så verkar det ändå som att det blev rätt bra. Jag hittade en farmarskruv på banan, sen en bit kedja, och sedan hade Carl hittat en gravrostig M8... Vid det laget tog jag en trackwalk och plockade upp flera andra små metallbitar, klippta buntband och en 5x5 cm järnbit, över 5 mm tjock.
Sedan gick starterna, jag stod konvakt en bra stund och när jag väl började fota så var ena kameran död (fick igång den senare på dagen), alla objektiv var helt prickiga av smuts från blåsten och, tja, det blev helt enkelt rätt mycket dåliga bilder. Inspirationen infann sig inte riktigt, så ni får hålla till godo med det som blev ![]() Klicka för större bilder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Stillastående: Porsche 928 "927'an" Också stillastående: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Resultaten från årets slalomcup har kommit https://svkg.se/racing/sprintrace/re
Totalen blev som följer (sista poängen är totalpoäng med 1 sprint borträknad): Klass A:
Klass B:
Klass C:
Grattis alla som tagit sig till pallplats i år, glöm inte att dyka upp på årsmötet för att få ta emot era fysiska priser! Ett stort grattis till alla deltagare generellt för en riktigt bra genomförd Sprintsäsong! Ni har varit otroliga, kört fantastiskt, levererat glada miner och snygga uppställ/sladdar/kurvtagningar! Tack från alla oss arrangörer för att ni kommer och gör dessa tillställningar så härliga! Skall fylla på med lite nördig statistik framöver, nu skall jag ta en kaffe och få alla tider ur huvudet som jag suttit och summerat ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
26 besök senaste veckan (501 totalt) |