Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
16 besök senaste veckan (238 totalt) |
Import med ändringar i Fahrzeugbrief
Kollar på en icke helbilsgodkänd bil i Tyskland som har dvs ändringar i Fahrzeugbrief. Dock inget kopplat till förändring i motor. Går det att regbesiktiga en sådan i Sverige? Vill minnas att förr var det omöjligt iaf om ändringar i motor var införda. _________________ :: Mikael Lindqvist |
Sverige är lite udda när det gäller att rega in fordon när ändringarna är inskrivna i briefet.
Normalt så går det inte få igenom fordonen om ändringarna är inskrivna, utan då får man återställa till original vilket jag har fått göra många gånger för att få bilen godkänd. Knäppt kan man tycka då resten av Europa är tvärtom. Sålde precis en 9-3 Cab med 19" hjul till Tjeckien och nya ägaren får nu inte igenom bilen för att 19" INTE är inskrivna i regbeviset. Han får skaffa en uppsättning originalhjul för att få bilen regad. Hur det påverkar om bilen har ett helfordonsgodkännande eller inte kan ju spela roll i ditt fall men var inte helt säker på det. Bäst är ju om originaldelarna till det som är utbytt medföljer ifall om att det skulle slå stopp. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
Tack och då antar jag att du har fått göra ändringarna i Tyskland så det reflekteras i briefet. Antar att det inte räcker att återställa det i Sverige innan regbesiktnig.
I detta fall rör det sig om bur, stolar, bälten, vinge, fälg, chassi _________________ :: Mikael Lindqvist |
Nej det "räcker" att det återställs till original... Sjukt kan man tycka..
Tror det är mycket upp till den som gör regbesiktningen också. 2004 tog jag hem en RS4 2001 men ett justerbart KW Chassi och ABT mjukvara som jag fick problem med då det stod inskrivet i briefet, jag fick fixa ett originalchassi samt ett bromspapper på att den inte avvek från originaleffekt. Chassit tog tid att hitta då de inte var så vanliga här på den tiden, bromspapper löste ju sig enkelt då man bestämde effekten med gaspedalen... _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
16 besök senaste veckan (238 totalt) |